Reklama
Zamów tachobuch na Francję

1316 euro za nielegalny kabotaż polskim busem od BAG

1316 euro za nielegalny kabotaż polskim busem od BAG

Niemiecki służby coraz częściej kontrolują pojazdy do 3,5 tony – przewoźnik dostał mandat w wysokości 1316 euro za nielegalny kabotaż polskim busem od BAG.

Renault Master firmy z województwa świętokrzyskiego został zatrzymany w sobotę 28 lipca na niemieckiej „A4-ce” w okolicach Bad Hersfeld.

Zobacz też: Z polskiej Masterki wystawał Passat – kontrole na niemieckiej A4

Po sprawdzeniu dokumentów prowadzącego, pojazdu i przewożonego ładunku kierowca dostał mandat w wysokości 1316 euro za nielegalny kabotaż.

W tym przypadku ewidentnie zawiniła niemiecka firma spedycyjna, dla której pracuje polski przewoźnik, dlatego mandat – po przeliczeniu na złotówki to około 6000 zł – będzie rozliczony przez spedycję.

Niemniej potwierdza to fakt, o którym pisałem już pod koniec marca, że BAG będzie kontrolował busy do 3,5 tony pod kątem kabotażu.

– W kwestii obowiązujących przepisów kabotażowych nie ma bowiem rozróżnienia, czy międzynarodowy transport odbywa się pojazdem do czy powyżej 3,5 tony – potwierdza prawnik Karolina Kiwior, specjalista ds. prawa przewozowego Kancelarii Transportowej LEGALTRANS.

– Warto też wiedzieć, że surowe niemieckie przepisy nie rozgraniczają wysokości kar dla busów do 3,5 tony czy 40-tonowych zestawów – dodaje Karolina Kiwior.

Zobacz też: Kabotaż busami do 3,5 tony – sprawdź jakie są aktualne przepisy

Przypomnijmy zatem generalną zasadę: zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1072/2009 z dnia 21 października 2009 r, po rozładunku w przychodzącym przewozie międzynarodowym dopuszczalne jest wykonanie maksymalnie 3 przewozów kabotażowych, ale z zachowaniem zasady, że najpóźniej siódmego dnia nastąpi ostatni rozładunek przewożonego towaru

Źródło zdjęć: Kuba

Komentarze