Inspektorzy ITD z Lublina zatrzymali do kontroli nisko osadzonego busa. Jak się okazało Iveco Daily przewoziło na pace 24 palety z towarem.
„Krokodyle” z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie w piątek 21 lipca prowadzili kontrole na drodze wojewódzkiej nr 812. Jednym zatrzymanych do sprawdzenia pojazdów było białe Iveco Daily III na bliźniakach.
Zobacz też: Hot Rod z silnikiem od Żuka i mostem napędowym z Lublina III
Wystarczy spojrzeć na główne zdjęcie, aby nie mieć wątpliwości, że 3,5-tonowe DMC busa musiało zostać mocno przekroczone. Po zważeniu Iveco wraz z towarem okazało się, że rzeczywista waga wynosi 8 050 kilogramów.
W zasadzie nie mogło być inaczej, bo w ładowni przewożono aż 24 palety przekładki kartonowej i aby cały ładunek zmieścił się na pace trzeba było nałożyć piętrami palety na siebie.
Kontrola przeładowanego o ponad 4,5 tony dostawczaka zakończyła się dla kierowcy maksymalnym w takim wypadku mandatem w wysokości 500 złotych.
Do tego Inspektorzy ITD nakazali dalszej jazdy tak przeciążonym pojazdem do czasu przeładowania części ładunku, aby masa rzeczywista nie przekraczała 3,5 tony.
Zobacz też: Test: Peugeot Boxer 2.2 HDi 130 – kontener z windą (zdjęcia, wideo)
Zastanawiam się czasem, czy takie Iveco regularnie wozi o te 8 ton, czy to tylko „wypadek przy pracy”. Z drugiej strony solidna konstrukcja ramowa Iveco, a do tego bliźniaki i spora skrzynia z wysoką plandeką… tak skonfigurowany bus raczej nie ma wozić małych gabarytowy i zarazem lekkich ładunków.
W każdym razie włoscy konstruktorzy nie produkowali na pewno Daily III z 8-tonowym DMC. W zasadzie to najwyższa seria miała 6,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej.
Źródło zdjęć: WITD Lublin