reklama

Drobiazgowe kontrole ITD – tak będą strajkować krokodyle

Drobiazgowe kontrole ITD – tak będą strajkować krokodyle

Związek Zawodowy Inspekcji Transportu Drogowego zapowiada od 15 maja ogólnopolski strajk, który będzie polegał na drobiazgowych kontrolach drogowych.

Jak podaje Polska Agencja Prasowa, tygodniowa akcja protestacyjna „krokodyli” rozpocząć się ma w poniedziałek 15 maja. Według zapowiedzi Huberta Jóźwika, przewodniczącego Rady Krajowej Związku Zawodowego Inspekcji Transportu Drogowego, strajk polegać ma na skrupulatnych kontrolach wszystkich przepisów obowiązujących w transporcie drogowym.

Zobacz też: ITD weźmie się za przeładowane busy!

Powodem ogłoszenia ogólnopolskiego protestu ostrzegawczego jest m.in. fakt, że od 9 lat inspektorzy WITD nie mieli większych podwyżek.

Dopiero w tym roku część kadry otrzymała większe o 40-50 złotych brutto pensje, chociaż były też i takie przypadki, że inspektor ITD nie otrzymał żadnej podwyżki.

Do tego „krokodyle” chcą swoją akcją zaprotestować przeciwko przedłużającym się pracom nad nową ustawą o Inspekcji Transportu Drogowego, która nada inspektorom uprawnienia służby mundurowej, bo aktualnie inspektorzy są pracownikami korpusu Służby Cywilnej.

– Inspektor powinien dziś hipotetycznie pracować od 8 do 16. Oczywiście pracujemy też wieczorami, nocami w weekendy czy święta, ale są to działania na dużo mniejszą skalę – mówił rok temu w wywiadzie dla portalu brd24.pl Alvin Gajadur, Główny Inspektor Transportu Drogowego. – Niektórzy przewoźnicy, którzy mają coś na sumieniu np. ci zza wschodniej granicy, jeżdżą niejednokrotnie w nocy. Przekształcenie ITD w służbę mundurową zdecydowanie usprawni nasze kontrole – podkreślał szef GITD.

Do tego związkowcy chcą zwrócić uwagę na brak jasnych kryteriów awansów zawodowych, co ma ujednolicić ścieżkę zawodową pomiędzy inspektorami z Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego, a ich kolegami podlegającymi pod Główny Inspektorat Transportu Drogowego.

Jeżeli jednak akcja protestacyjna nie przyniesie zamierzonego skutku, to we wrześniu lub październiku rozpocznie się protest ciągły, który zapoczątkuje manifestacja w Warszawie.

Zobacz też: Iveco Daily miało tylko 350 kg ładowności, ale wzięło 3,6 tony towaru

Wszystkie powyższe postulaty wydają się dobitnie potwierdzać istnienie konfliktu pomiędzy inspektorami z delegatur terenowych GITD (podległymi pod GITD), a tymi z WITD, których pensje są finansowane ze środków wojewodów.

Pozostaje jednak pytanie, czy szczegółowe kontrole wymierzone w firmy transportowe, kierowców i ich pojazdy, to odpowiednia droga do wywalczenia sobie przez inspektorów WITD lepszych pensji i praw emerytalnych…

Źródło zdjęć: ITD

Komentarze