Reklama

Iveco stawia na CNG – ani jednego Daily z silnikiem Diesla na IAA 2018

Iveco stawia na CNG – ani jednego Daily z silnikiem Diesla na IAA 2018

Odwiedzając stoisko włoskiej marki od razu było widać, że Iveco stawia na CNG – nie wystawiono ani jednego Daily z silnikiem Diesla na targach IAA 2018.

Zwiedzając ekspozycje wszystkich liczących się na rynku pojazdów dostawczych producentów na 67. Targach Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze nie dało się nie zauważyć, że największym aktualnie trendem są pojazdy elektryczne bądź hybrydy.

Zobacz też: Iveco Daily Blue Power – relacja z jazd ekologicznymi dostawczakami

Reklama

Oczywiście na stoisku Iveco nie zabrakło Daily Electric (akurat w wersji minibus), ale włoska marka ewidentnie chciała zaznaczyć, że będzie w najbliższej przyszłości kontynuować rozwój swoich modeli z napędem gazowym.

Na swoim stoisku Iveco wystawiło 18 różnych pojazdów, w tym ciężarówki, minibusy oraz lekkie pojazdy użytkowe do 3,5 tony, ale wśród nich nie było ani jednego auta napędzanego silnikiem Diesla.

Za to gdzie tylko nie spojrzeć widać było Daily zasilane paliwem CNG. Przykładowo widoczny na zdjęciu głównym tego artykułu Daily 35 Natural Power ze 136-konnym silnikiem 3.0 l (kod F1C) to zestaw na kategorię B+E z 7-tonowym DMC.

Zabudowane przez francuską firmę Maxicargo auto miało ponad 2,3 tony ładowności a widoczną na zdjęciu skrzynię ładunkową z funkcją wywrotu można odczepić od samochodu w ciągu 2-3 minut.

Tuż obok stał furgon z zabudową chłodniczą głębokiego mrożenia Kerstner w barwach limitowanej edycji na 40‑lecie modelu Iveco. Oczywiście i ten egzemplarz napędzany był 4-cylindrowym silnikiem F1C spalającym sprężony gaz ziemny, który zblokowano z 8-stopniowym „automatem”.

Zobacz też: Iveco świętuje 40-lecie rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji Daily

W kuluarowych rozmowach z przedstawicielami Iveco można było wyczuć, że stawiają oni CNG, bo mają w produkcji takich dostawczych samochodów bardzo duże doświadczenie.

A „elektryki”? Podobno Włosi podchodzą z dużą dozą ostrożności do tej technologii w segmencie pojazdów użytkowych.

Zresztą fakty mówią same za siebie: już w 1998 roku premierę miało ECODaily – pierwszy lekki pojazd użytkowy napędzany silnikiem na sprężony gaz ziemny. A elektryczne Daily zaprezentowano dopiero w 2009 roku…

Podziel się: