Reklama

MAN TGE 4×4 jako wyprawowy kamper z fabryczną zabudową

MAN TGE 4×4 jako wyprawowy kamper z fabryczną zabudową

MAN TGE 4×4 jako wyprawowy kamper z fabryczną zabudową? Za modyfikację odpowiada BMC Plauen – specjalny oddział MAN-a modyfikujący autobusy.

Dopiero co niemiecki MAN wszedł na rynek lekkich pojazdów użytkowych, a już przygotował na bazie furgonu wyprawowego kampera z napędem na obie osie.

Za przystosowanie wnętrza odpowiada Bus Modification Center z niemieckiego Plauen, który specjalizuje się w indywidualnych modyfikacjach autobusów Neoplana i MAN-a, ale też zajmuje się przystosowywaniem modelu TGE Shuttle do przewozu osób.

Co prawda TGE 4×4 wykorzystuje układ do przekazania momentu obrotowego na tylną oś poprzez sprzęgło wielopłytkowe Haldex V generacji, więc nie posiada m.in. reduktora, czy blokady tylnego mostu, ale nie wszyscy miłośnicy biwakowania wymagają aż takich terenowych udoskonaleń.

Zobacz też: Test: MAN TGE 3.140 – napęd 4×4 i otwarta skrzynia (wideo, zdjęcia)

W każdym razie w biwakowaniu w głuszy przyda się m.in. kuchnia ze składanym blatem oraz sporo funkcjonalnych szafek.

Co prawda, nigdzie nie znalazłem szczegółów dotyczących ilości miejsc do spania, ale wydaje się, że w tylnej części tego kampera na leżance spokojnie zmieści się jedna dorosła osoba, a kolejne dwie znajdą miejsce na sen w podnoszonej części dachu (na głównym zdjęciu).

Do tego zresztą służy widoczna na zdjęciu obok drabinka.

Do tego aby zapewnić intymność użytkownikom kampera zastosowano kotarę oddzielającą kabinę pasażerską od części mieszkalnej, chociaż – według mnie – lepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzenie prowadnic do firanki na oknami w kabinie, niczym ciężarówkach i busach stosowanych w transporcie dalekobieżnym – zawsze to jeszcze więcej przestrzeni do wykorzystania.

Źródło zdjęć: facebook.com/MANTGEPolska/

Komentarze