Reklama

Mercedes Sprinter III – silniki, skrzynie biegów, wyposażenie

Mercedes Sprinter III – silniki, skrzynie biegów, wyposażenie

Mercedes Sprinter III generacji miał dziś swoją światową premierę. Jakie silniki, skrzynie biegów i wyposażenie ma Sprinter 2018?

Prezentacja nowego Sprintera odbyła się 6 lutego w Duisburgu, miejscowości położonej na północ od Düsseldorfu. Następca produkowanego od 2006 roku W906 otrzymał sporo nowoczesnych rozwiązań, zwłaszcza w obszarze komunikacji oraz rozwiązań telematycznych.

Zobacz też: Test: Mercedes Sprinter 316 CDI 4×4 – wywrotka trójstronna (wideo, zdjęcia)

Stylistycznie Sprinter III nie różni się zbytnio od swojego poprzednika. No może poza przednią częścią nadwozia, które otrzymało m.in. smuklejsze reflektory i inaczej zaprojektowany zderzak. Spoglądają jednak na bok nowego Mercedesa wygląda on niemal identycznie jak W906.

Sprinter 2018 – 3.0 V6 zostaje!

Gama jednostek napędowych Sprintera III składać się ma obecnie z dotychczas stosowanych w tym modelu silników Diesla. Tylnonapędowe wersje napędzać będzie turbodiesel o pojemności 2 143 ccm, który dostępny będzie w wariantach 114 KM, 143 KM oraz 163 KM. Z tą jednostkąnapędową współpracować ma 6-biegowa manualna skrzynia lub znany już z poprzednika „automat” – 7G-Tronic Plus.

Jedną z większych nowości jest zastosowanie niesdostępnego dotychczas w modelu napędu na przednią oś. Sprinter FWD dostępny ma być z silnikiem 2.1 o mocach 114, 143 oraz 177 KM.

Czy to przypadek, że dokładnie 177 KM mają najmocniejsze przednionapędowe wersje pojazdów konkurencji, w tym VW Crafter II, Renault Master oraz Fiat Ducato? Nie sądzę!

Ponadto Sprinter FWD będzie dostępny nie tylko z 6-biegowym „manualem”, ale też i z nową 9-stopniową automatyczną przekładnią. Mecedes podkreśla, że przednionapędowe Sprintery mają mieć o 50 kg większą ładowność niż odmiany RWD, a do tego tylny próg załadunku jest niższy w przednionapędowych Sprinterach o 80 mm.

Zobacz też: MAN TGE jako wywrotka trójstronna od Auto-Nadwozia Bednarczyk

Co ciekawe, w ofercie zostaje uznana konstrukcja 3.0 V6 CDI, czyli jedyny 6-cylindrowy motor w segmencie dużych pojazdów dostawczych! Tak jak dotychczas widlasta „szóstka” generować ma 190 KM oraz 440 niutonometrów, które mają teraz być dostępne nieco w innym zakresie obrotów. Aktualnie maksymalny moment obrotowy będzie dostępny w zakresie 1 600 to 2 600 obrotów, wcześniej było 1 400-2 400 obr./min).

Warto też dodać, że dotychczasowy 18-litrowy zbiornik na płyn AdBlue pomieści teraz już 22 litry, a inaczej umiejscowiony wlew w komorze silnikowej ma teraz ułatwiać napełnianie roztworu mocznika.

Ofertę dostępnych napędów poszerzyć ma w 2019 roku elektryczna odmiana Sprintera, którą nazwano eSprinter. Wiadomo już, że przystosowana do produkcji tej wersji dostawczego Mercedesa będzie wkrótce fabryka w Düsseldorfie.

Całkowicie nowa deska rozdzielcza z przeszło 10-calowym wyświetlaczem

O ile z zewnątrz zauważyć można podobieństwo do poprzedniej generacji Sprintera, to w środku całkowicie przeprojektowana została deska rozdzielcza.

Na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się m.in. bezprzewodowy system ładowania smartfona, czy zestaw multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala.

Co ciekawe, sustemem MBUX sterować można nie tylko poprzez ogromny wyświetlacz czy przyciski na kierownicy, ale też poprzez komendy głosowe, a wśród dostępnych usług, z jakich może korzystać kierowca, jest inteligentna nawigacja uwzględniająca w czasie rzeczywistym korki oraz wypadki drogowe.

Usługi Mercedes PRO

Nowy Mercedes Sprinter dostępny będzie z pakietami usług nazywanymi Mercedes PRO. Wśród ośmiu dostępnych wersji Mercedes PRO klienci mogą sprawdzić zdalnie, czy pojazd ma zamknięte drzwi lub szyby lub uzyskać informacje o tym, kiedy Sprinter wyjechał ze ściśle określonego obszaru (tzw. geofencing).

Na niemieckim rynku Mercedes Sprinter III generacji z przednim napędem wyceniony został na 19 990 euro bez podatku VAT, a to jakieś 90 000 złotych. W europejskich salonach sprzedaży najnowszy model z rodziny Mercedes-Benz pojawić się ma już w czerwcu, ale zamówienia dokonać można już teraz.

Sprinter III – dostępny w ponad 1 700 wariantach

Największy z rodziny Mercedes-Benz Vans model produkowany będzie w sześciu głównych wariantach.

Poza nadwoziem furgon, osobową wersją Tourer, otwartą skrzynią, podwoziem do zabudowy z pojedyncza lub podwójną kabiną, nowy Sprinter oferowany będzie także na niektórych rynkach jako autobus, a nawet ciągnik siodłowy.

Zobacz też: Mercedes-Benz Vito w nowej wersji Sport Line już od lutego 2018 roku

Dopuszczalna masa całkowita nowego Sprintera zależna jest od wersji: przednionapędówki dostępne będą z DMC od 3 do 4,1 tony, a odmiany RWD z DMC od 3 do 5,5 tony.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Komentarze