Reklama

Nowy Mercedes-Benz Sprinter – w stałym kontakcie

Nowy Mercedes-Benz Sprinter – w stałym kontakcie

Trzecia generacja Sprintera, dostępna w Polsce już od czerwca, wprowadza transport i logistykę w nowe czasy, odpowiadając na nowe wyzwania.

To efekt strategii adVANce, z pomocą której Mercedes-Benz Vans chce się przekształcić z producenta samochodów w dostawcę kompleksowych rozwiązań mobilnych i transportowych. Sprinter jest pierwszym reprezentantem tego podejścia.

Co ono konkretnie oznacza? – Nowy Sprinter pokazuje, w jaki sposób współdziałają różne aspekty adVANce.

Reklama

Ulepszyliśmy jego klasyczne zalety i dodaliśmy do nich inteligentne produkty i usługi. To pierwszy van nowego typu, pozycjonujący się jako kompleksowe rozwiązanie, w pełni „usieciowione” i stanowiące integralną część całego łańcucha wartości dodanej. Oferujemy naszym klientom prawdziwą wartość dodaną, która nigdy wcześniej nie była dostępna.

Dzięki adVANce na nowo definiujemy przyszłość branży, a Sprinter jest symbolem naszej strategicznej inicjatywy przyszłości, który po raz kolejny otwiera nową epokę w historii rozwoju samochodów dostawczych – mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

Nowy model pioniera segmentu dużych dostawczaków, istotnie nie jest już wyłącznie pojazdem. Dzięki zainstalowanemu fabrycznie na pokładzie adapterowi Mercedes PRO connect Sprinter stał się częścią Internetu rzeczy.

Zobacz też: Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – czerwiec 2018

Funkcjonowanie w trybie online to dziś po prostu wymóg każdego biznesu – firmy muszą elastycznie i dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację, czy chodzi o doręczenie przesyłki, czy o zlecenia naprawy dla mobilnego warsztatu, czy o przewóz pasażerów z hotelu na lotnisko, czy dostawę świeżej żywności do restauracji. W każdym z tych przypadków kontakt między kierownikiem floty a kierowcą i centralą powinien być możliwy w czasie rzeczywistym.

8 filarów telematyki

Nowe rozwiązania łączności Mercedes PRO stanowią doskonałą podstawę dla wszystkich możliwych wymagań logistycznych i transportowych.

Osiem pakietów usług telematycznych pozwala zarządzać procesami transportowymi w firmie dowolnej wielkości – od małego przedsiębiorstwa z kilkoma pojazdami po rozbudowane floty dużych operatorów.

Pakiety te obejmują takie zagadnienia jak komunikacja flotowa, komunikacja między kierownikiem floty a kierowcą, nawigacja, nadzór nad statusem pojazdu, zarządzanie operacjami, eksploatacją i serwisem pojazdu i dziennik cyfrowy.

Teraz zarządzanie zleceniami online i uzyskiwanie informacji o tym, gdzie znajduje się pojazd, jaki ma poziom paliwa i kiedy przypada najbliższy termin przeglądu obywa się bez żmudnej papierkowej roboty, dzieje się wirtualnie w czasie rzeczywistym.

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz Sprinter – proszę mówić!

Dzięki temu łatwemu w obsłudze, przejrzystemu narzędziu każdy menedżer ma pełny przegląd floty w szybki i prosty sposób. Nie tylko poprawia to efektywność działania, ale i optymalizuje koszty, minimalizując np. przestoje, nie wspominając o korzyściach, jakie zyskują klienci dzięki szybkiej i elastycznej obsłudze.

Przyjrzyjmy się dokładniej, jakie możliwości dają poszczególne pakiety.

Pakiet upraszczający komunikację flotową umożliwia wysyłanie wiadomości pomiędzy kierowcą a kierownikiem floty, przydzielanie i odwoływanie zadań.

Można też utworzyć w pojeździe hotspot. Pakiet nawigacyjny ułatwia także pracę kierowcy, oferując zamiast statycznego planowania trasy, dynamiczne prowadzenie do celu – rzecz w miastach o dużym i zmiennym natężeniu ruchu bezcenna i również mająca wpływ na ekonomię.

Pakiet zoptymalizowanej pomocy umożliwia zarządzanie przeglądami i pracami serwisowymi, a także uzyskanie natychmiastowej pomocy w razie usterki. Pakiet analizujący styl jazdy pozwala z kolei przyjrzeć się pracy kierowcy i wykryć ewentualne uchybienia w jeździe ekonomicznej, a tym samym obniżyć koszty paliwa i poprawić ogólną eksploatację pojazdu.

Zobacz też: Mercedes eSprinter – pierwsza jazda prototypowym elektrykiem

Z kolei Dziennik cyfrowy umożliwia łatwe archiwizowanie i późniejszą analizę tras, uwzględniając podział na te prywatne i te służbowe. Usługa Pilot pozwala natomiast na zdalną kontrolę i sterowanie niektórymi funkcjami: np. można z jego pomocą sprawdzić, czy zamknięte zostały szyby lub drzwi.

Usługi Mercedes PRO nie mogłyby być tak funkcjonalne, gdyby nie to, że interfejsy danych pozwalają na integrację z już istniejącymi programami zarządzania flotą u klientów. Zapewnia to przejrzysty wgląd w całą flotę – uwzględniając również inne marki pojazdów w niej jeżdżących.

Centrum dowodzenia

Wszystkie powyższe pakiety są obsługiwane poprzez nowy system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience), wyposażony w panel dotykowy o przekątnej 10,25 cala, umieszczony w centralnej części kokpitu.

Kierowca może też sterować nim za pomocą dotykowych elementów umieszczonych na multifunkcyjnej kierownicy albo głosowo, przy czym system rozpoznaje komunikaty zawierające zarówno słowa kluczowe, jak i zdania z mowy potocznej. Można również głosowo nadawać i odczytywać wiadomości.

Codzienna praca kurierów, handlowców, dostawców, mobilnych serwisantów i wielu innych pracowników, dla których samochód jest narzędziem pracy, generuje niezliczoną liczbę sytuacji, w których błyskawiczna reakcja jest kluczowa dla zadowolenia klienta. Nie powinna ona jednak generować dodatkowych kosztów. Jak widać nowy Sprinter za pomocą usług Mercedes PRO oferuje narzędzia, które pozwalają sprostać takim wyzwaniom. I wielu, wielu innym.

Artykuł sponsorowany

Podziel się: