reklama

VW BUDD-e – elektryczny mikrobus na targach CES

VW BUDD-e – elektryczny mikrobus na targach CES

VW BUDD-e to koncepcyjny model elektrycznego mikrobusa. Auto ma swoją światową premierę ma na trwających właśnie targach elektroniki CES w Las Vegas.

Targi CES (ang. Consumer Electronics Show) to światowej rangi impreza poświęconą elektronice użytkowej. Nieprzypadkowo w tym miejscu koncern Volkswagen zaplanował premierę swojego nowego pojazdu koncepcyjnego. BUDD-e to nafaszerowany najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi mikrobus, który stylistycznie nawiązuje do pierwszej odmiany VW Transportera.

Zobacz też: Skoda Roomster II – przerwany projekt trafił do muzeum

Produkowane od 1950 roku auto zyskało niesamowitą sympatię i wiele przydomków. W Niemczech T1 znany jest jako Bulli, a w Polsce wszyscy kojarzą go jako Volkswagena Ogórka.

VW BUDD-e ma napęd na cztery koła, a jego elektryczny napęd generuje łącznie 317 KM.
VW BUDD-e ma napęd na cztery koła, a jego elektryczny napęd generuje łącznie 317 KM.

Koncepcyjny VW BUDD-e korzysta ze specjalnej modułowej platformy przystosowanej dla pojazdów elektrycznych (MEB), a za napęd na cztery koła odpowiada zespół napędowy o mocy 317 KM. Według oficjalnych informacji auto potrafi przejechać 533 kilometry na w pełni naładowanych akumulatorach, co uznać trzeba za bardzo obiecujący wyniki. Do tego niemiecki koncern podkreśla, że w pojeździe zastosowano innowacyjny system ładowania baterii. Według deklaruje już po 30 minutach ładowania akumulatory są naładowane w 80 procentach, co – o ile okaże się to prawdą – będzie sporym krokiem naprzód w wykorzystaniu elektrycznych pojazdów do jazdy na dłuższych dystansach.

Otwieranie drzwi bocznych gestem? W Volkswagenie BUDD-e to możliwe.
Otwieranie drzwi bocznych gestem? W Volkswagenie BUDD-e to możliwe.

VW BUDD-e posiada też system niemal dowolnej konfiguracji przestrzeni w kabinie pasażerskiej, a elektrycznie przesuwane drzwi boczne mogą być sterowane poprzez gest dłonią.

Czy BUDD-e wejdzie do seryjnej produkcji? Według mnie premiera w Las Vegas to dobra okazja, aby firma podratowała swoje dobre imię w dziedzinie ochrony środowiska, a pojazd o zerowej emisji spalin idealnie się do tego nadaje. Bardziej prawdopodobne jest jednak, że technologia zastosowana w BUDD-e zostanie wykorzystana w już produkowanych modelach, jak choćby w Transporterze, czy Sharanie.

Komentarze