Mały dostawczak będzie dostępny w dwóch wersjach: Worker i Driver. Citroën Berlingo Van III pojawi się w polskiej sieci sprzedaży od I kwartału 2019 roku.
Dzisiaj oficjalnie zaprezentowano zdjęcia najnowszego wcielenia użytkowej odmiany Berlingo. Auto – tak jak i w osobowej wersji – będzie dostępne w dwóch długościach nadwozia: M (4,4 metra) oraz XL (4,75 metra).
Zobacz też: Citroën Berlingo III z silnikami 1.5 HDi oraz 1.2 PureTech
Ponadto Citroën Berlingo Van III generacji oferowany ma być w dwóch nieco odmiennych konfiguracjach uwzględniających warunki, w jakich przyjdzie mu pracować.
Klienci, którzy będą poruszać się często poza utwardzonymi drogami będą mogli zamówić Berlingo Van z pakietem Worker, który obejmuje m.in. zwiększony prześwit czy elementy ochronne (opcjonalnie także płytę montowaną pod silnikiem).
Z kolei klienci pokonujący spore odległości po asfaltowych drogach i w ruchu miejskich powinni zainteresować się wariantem Driver.
Zobacz też: Test: Citroën Berlingo II Van 1.6 HDi – praktyczny furgon (wideo, zdjęcia)
Berlingo Van III bazuje na wspólnej dla Peugeota Partnera III i Opla Combo E platformie EMP2.
Produkowane w hiszpańskich zakładach w Vigo oraz portugalskiej fabryce w Mangualde „trojaczki” napędzać będą nowe 4-cylindrowe silniki turbodiesla 1.5 HDI oraz 3-cylindrowe jednostki 1.2 PureTech.
Citroën Berlingo Van III generacji będzie dostępny zarówno z manualną skrzynią o 5. lub 6. biegach lub z 8-stopniowym „automatem”. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że przekładnia EAT8 to pierwsza mająca 8 przełożeń automatyczna skrzynia w segmencie małych pojazdów dostawczych.
Nowy Citroën Berlingo Van III pojawić się ma w polskich salonach na początku 2019 roku. Jak na razie nie podano, jaka będzie jego bazowa cena, ani jakie wyposażenie fabryczne znajdzie się w bazowej wersji.
Źródło zdjęć: Citroën