Od 2026 roku nowe średnie i duże dostawczaki Mercedesa będą oparte na architekturze VAN.EA. „Testowe muły” już jeżdżą po europejskich drogach.
Dzisiaj Mercedes-Benz Vans opublikowało komunikat dotyczący najnowszych średnich i dużych modeli dostawczych, które będą bazować na architekturze VAN.EA (Mercedes‑Benz Van Electric Architecture).
Wiadomo już, że od 2026 roku wszystkie nowo opracowane średnie (segment Vito/V-klasa) i duże (segment Sprintera) vany Mercedesa będą oparte na modułowej bazie VAN.EA a pierwsze elektryczne vany już są testowane na publicznych drogach.
Baza VAN.EA przystosowana do przedniego napędu lub napędu na obie osie a układ elektryczny będzie oparty o system 800 woltowy a ładowanie prądem zmiennym AC będzie dochodzić do 22 kW.
Mercedes-Benz Vans potwierdził, że pierwsze prototypy do testowania m.in. podwozia, elektrycznego układu napędowego, akumulatora trakcyjnego czy innych podzespołów wysokonapięciowych zostały sprawdzone na początku czerwca na trasie z niemieckiego Stuttgartu na Nordkapp w Norwegii.
A niebawem już w Szwecji podczas zimowych testów prototypy sprawdzane będą pod kątem pracy w niskich temperaturach.
Warto przy okazji odnotować, że Mercedes-Benz ma w planach produkcję elektrycznego eSprintera opartego na architekturze VAN.EA na Dolnym Śląsku, w zakładach w Jaworze -według wcześniejszych informacji mają tam powstawać furgony i minibusy.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz