Nowy turbodiesel 2.0 EcoBlue zastąpi jednostkę 2.2 TDCi. Silnik trafi do modelu Transit i Transit Custom i będzie dostępny w wariantach od 105 do 170 KM.
Już niedługo, bo 1 września 2016 roku pojazdu dostawcze objęte zostaną normą Euro 6. Niektórzy producenci, jak Mercedes-Benz, czy Iveco, modernizują swoje jednostki napędowe, aby mogły spełniać ostrzejsze wymagania emisji spalin.
Zobacz też: Iveco Daily z nowymi silnikami Euro 6
Ford zdecydował się zastąpić stosowany dotychczas silnik 2.2 TDCi całkowicie nową konstrukcją. Motor 2.0 EcoBlue dostępny będzie w wariantach 105, 130 oraz 170 KM, z czego najmocniejszy wariant generować ma aż 405 niutonometrów!
Nowy 4-cylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność 1 995 ccm i spełnia oczywiście normę Euro 6 m.in. dzięki systemowi Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) z 21-litrowym zbiornikiem na płyn AdBlue, który starczyć ma na przejechanie 10 000 kilometrów, a wlew AdBlue znalazł się tuż pod wlewem paliwa, co ułatwić powinno jego napełnianie.
Zobacz też: Używany Ford Transit IV 2.5 D 75 KM – kolega „Rudej” (zdjęcia)
Silnik 2.0 EcoBlue posiada aluminiową 16-zaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu, a turbosprężarka rozpędzić się może nawet do 240 tys. obrotów na minutę.
Do tego wtryskiwacze potrafią w jednym cyklu spalania wtrysnąć aż sześć razy dawkę paliwa dostarczając 0,8 miligrama oleju napędowego, czyli tyle, co ziarenko cukru.
Co ciekawe taka niewielka ilość paliwa jest wtryskiwana przez osiem otworów stożkowych w każdym wtrysku, z czego każdy ma otwór o średnicy 120 mikronów, a to mniej więcej tyle, co szerokości ludzkiego włosa. Między innymi dzięki tym rozwiązaniom silnik 2.0 EcoBlue ma o około 13 procent mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do starszych jednostek 2.2 TDCi.
Źródło zdjęć: Ford