Mikołajki już niedługo, więc może ktoś w liście do św. Mikołaja wspomnieć np. o takim 9-osobowym Sprinterze z V8 pod maską. To pancerne 5-litrowe M113.
SWAP w przypadku „906-tek” często polega na wymianie oryginalnego silnika OM651 czy OM642 na pochodzące ze starszej generacji OM612, czyli jednostkę 2.7 CDI. Zdarzają się też SWAP-y na OM613, czyli 3.2 CDI.
Jednak w tym wypadku pod maską nie znajdziemy turbodiesla a uznawany za bardzo trwały benzynowy silnik benzynowy M113, czyli „mercedesowską” 5-litrową jednostkę mocy 306 KM zbudowaną w układzie V8.
Oczywiście, z uwagi na koszty eksploatacji mamy tutaj instalację LPG a – jak twierdzi sprzedający – Sprinter zadowalać się ma średnio 15-20 litrami autogazu na 100 kilometrów.
Z 5-litrową wolnossącą konstrukcją o 24 zaworach zblokowany jest 5-stopniowy „automat” a dzięki szybkiemu mostowi jazda z większymi prędkościami przelotowymi na drogach szybkiego ruchu nie powinna być udręką.
Sam Sprinter to 9-osobowy minibus z 2011 roku, który pochodzić ma z Belgii. Jak wynika z opisu anonsu, wystawiona do sprzedaży „906-tka” może ciągnąć 3,5-tonowe przyczepy.
Przy okazji warto zwrócić uwagę na bogate wyposażenie, jak zmieniona kierownica ze skórzano-drewnianym wykończeniem, elektrycznie przesuwane prawe przesuwne drzwi czy pneumatyczny fotel kierowcy.
Według ostatniego notowania BM Reflex średnia detaliczna cena LPG na stacjach w Polsce to 3,2 zł za litr a litro oleju napędowego to 6,17 zł.
Jeżeli więc taki Sprinter spalałby powiedzmy 10 litrów na „setkę”, to wychodzi 61,7 zł/100 km. W przypadku, gdyby taki 5-litrowe „906” spalało nawet 17,5 litra LPG, to średni koszt przejechania 100 km wynosi równe 56 zł. Reasumując, oszczędność na każdych 100 kilometrach to 5 złotych i 70 groszy.
I na koniec oczywiście bezpośredni link do ogłoszenia, który znajduje się TUTAJ. Więc, jeśli ktoś byłby zainteresowany, to można rzucić okiem 😉
Źródło zdjęć: olx.pl