9-osobowy Sprinter z V8. Pod maską pancerne M113

9-osobowy Sprinter z V8. Pod maską pancerne M113

Mikołajki już niedługo, więc może ktoś w liście do św. Mikołaja wspomnieć np. o takim 9-osobowym Sprinterze z V8 pod maską. To pancerne 5-litrowe M113.

SWAP w przypadku „906-tek” często polega na wymianie oryginalnego silnika OM651 czy OM642 na pochodzące ze starszej generacji OM612, czyli jednostkę 2.7 CDI. Zdarzają się też SWAP-y na OM613, czyli 3.2 CDI.

Jednak w tym wypadku pod maską nie znajdziemy turbodiesla a uznawany za bardzo trwały benzynowy silnik benzynowy M113, czyli „mercedesowską” 5-litrową jednostkę mocy 306 KM zbudowaną w układzie V8.

Oczywiście, z uwagi na koszty eksploatacji mamy tutaj instalację LPG a – jak twierdzi sprzedający – Sprinter zadowalać się ma średnio 15-20 litrami autogazu na 100 kilometrów.

Wystawiony na sprzedaż Sprinter doposażony został w wielofunkcyjną skórzano-drewnianą kierownicę stosowaną w osobowych Mercedesach. Na liście wyposażenia znalazło się też m.in. fabryczne „mokre” i drugie „suche” ogrzewanie postojowe.

Z 5-litrową wolnossącą konstrukcją o 24 zaworach zblokowany jest 5-stopniowy „automat” a dzięki szybkiemu mostowi jazda z większymi prędkościami przelotowymi na drogach szybkiego ruchu nie powinna być udręką.

Sam Sprinter to 9-osobowy minibus z 2011 roku, który pochodzić ma z Belgii. Jak wynika z opisu anonsu, wystawiona do sprzedaży „906-tka” może ciągnąć 3,5-tonowe przyczepy.

Przy okazji warto zwrócić uwagę na bogate wyposażenie, jak zmieniona kierownica ze skórzano-drewnianym wykończeniem, elektrycznie przesuwane prawe przesuwne drzwi czy pneumatyczny fotel kierowcy.

Cylindryczny zbiornik autogazu mieszczący 95 l zamontowano w tylnej części Sprintera a nad nią znajduje się półka na bagaże pasażerów.

Według ostatniego notowania BM Reflex średnia detaliczna cena LPG na stacjach w Polsce to 3,2 zł za litr a litro oleju napędowego to 6,17 zł.

Jeżeli więc taki Sprinter spalałby powiedzmy 10 litrów na „setkę”, to wychodzi 61,7 zł/100 km. W przypadku, gdyby taki 5-litrowe „906” spalało nawet 17,5 litra LPG, to średni koszt przejechania 100 km wynosi równe 56 zł. Reasumując, oszczędność na każdych 100 kilometrach to 5 złotych i 70 groszy.

I na koniec oczywiście bezpośredni link do ogłoszenia, który znajduje się TUTAJ. Więc, jeśli ktoś byłby zainteresowany, to można rzucić okiem 😉

Źródło zdjęć: olx.pl

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 + czternaście =