Wyprodukowano już w Gliwicach serię próbną 25 dużych dostawczaków. Natomiast seryjna produkcja wystartować ma od 4 kwietnia 2022 roku.
Właśnie w zakładach Opel Manufacturing Poland zakończono produkcję osobowej Astry a ostatni czerwony hatchback trafić ma do polskiego klienta.
Niebawem, bo z początkiem stycznia 2022 roku rozpocznie działalność zakład Stellantis Gliwice, która produkować będzie duże dostawcze auta. Co ciekawe, ten sam typoszereg wytwarzany jest we włoskiej fabryce SEVEL (z wł. Societa Europea Veicoli Leggeri Sevel S.p.A.).
Z linii montażowych gliwickiej montowni zjeżdżać będą Citroeny Jumpery, Peugeoty Boxery, Ople Movano oraz Fiaty Ducato a rozpoczęcie seryjnej produkcji ma zacząć się 4 kwietnia 2022 roku.
Zobacz też: Peugeot Boxer L4H3 – pierwszy bus wyprodukowany w Gliwicach
Aktualnie w zakładzie prowadzone są prace przygotowawcze, w tym testy maszyn i urządzeń, a także systemów informatycznych czy logistycznych.
Warto też dodać, że od sierpnia tego roku – jak informuje w wywiadzie dla portalu samar.pl Andrzej Korpak, dyrektor generalny Stellantis Gliwice – wyprodukowano już 25 dostawczaków służących do testów, a od lutego 2022 roku z linii zjadą pierwsze samochody przeznaczone na sprzedaż.
W polskim Stellantis planuje uruchomienie seryjnej produkcji elektrycznych wariantów swoich dużych busów, co dawać powinno gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy rozwoju na najbliższe lata.
Koncern Stellantis jest liderem rynku LCV w Europie z udziałem na poziomie 32%, co oznacza, że fabryka na Śląsku powinna odegrać istotną rolę w jej strukturach produkcyjnych odciążając włoską fabrykę SEVEL w Val di Sangro.
Źródło zdjęć: Stellantis