Elektryczny Fiat E-Ducato zadebiutuje w 2020 roku – warianty 3500 kg i 4250 kg DMC oraz kilka wersji nadwoziowych mówią sporo o zaawansowaniu tego modelu.
To już rok od zaprezentowania największego modelu marki Fiat Professional z napędem elektrycznym.
Fiat Ducato Electric, bo tak miał nazywać się bezemisyjny dostawczak, miał wejść do seryjnej produkcji w 2020 roku.
Teraz Fiat informuje, że prace nad E-Ducato (nowa oficjalna nazwa) trwały, ale czy epidemia koronawirusa i jej skutki gospodarcze pokrzyżują plany tego włoskiego producenta?
Być może nie, bo E-Ducato zostanie wkrótce poddany szeroko zakrojonym testom w Europie przez partnerów biznesowych w naturalnych warunkach pracy.
Oficjalny komunikat wspomina, że „E-Ducato jest przygotowywany do wprowadzenia na rynek w najbliższych miesiącach, a zbieranie zamówień na głównych rynkach europejskich rozpocznie się wkrótce”.
Zobacz też: Fiat Ducato Electric – ma moc 123 KM i od 220 do 360 km zasięgu
Fiat E-Ducato dostępny ma być jako furgon w 3 długościach nadwozia i 3 wysokościach dachu, a także jako podwozie do zabudowy w 4 wariantach długości.
W obu przypadkach bezemisyjne Dukaty będą dostępne w wersjach z dopuszczalną masą całkowitą na poziomie 3500 kg oraz 4250 kg.
W 2021 roku pojawić się ma w ofercie również osobowe E-Ducato (wersje Combi i Panorama), które będzie mogło przewozić do 9 pasażerów.
Do napędu inżynierowie Fiata wykorzystali elektryczny silnik o mocy 90 kW/123 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 280 Nm – prędkość maksymalna ograniczona została do 100 km/h.
Według danych (na podstawie cyklu NEDC), furgon L2H1 będzie mógł przejechać z zespołem trzech baterii o pojemności 47 kw/h do 220 kilometrów, natomiast z 5-modułowym odpowiednikiem akumulatorów o łącznej pojemności 79 kw/h ten zasięg ma dochodzić do 360 kilometrów.
Fiat podaje, że gwarancja na baterię wynosić ma do 10 lat lub przebiegu 240 000 kilometrów (w zależności co nastąpi pierwsze).
Zobacz też: Busy z DMC do 4250 kg na prawo jazdy kategorii B od maja 2021 roku
W przypadku E-Ducato z mniejszym zestawem baterii ładowarka Standard Charge (AC) 7 kW umożliwiać ma naładowanie zestawu akumulatorów w 7 godzin i 50 minut.
Jednak już ładowarka Quick Charge (AC) 11 kW potrafi uzupełnić energię w tym samym aucie w 4 godziny i 50 minut. Natomiast w przypadku 5-modułowego zestawu baterii ta sama szybka ładowarka potrzebuje 8 godzin.
Najszybciej uzupełnić można energię elektryczną urządzeniem Fast Charge (DC) o mocy 50 kW – 3-modułowy E-Ducato doładowany zostanie do 80% w 50 minut, a wariant 5-modułowy elektryka Fiata w 1 godzinę i 25 minut (również do 80% pojemności baterii).
Włoska marka najwyraźniej poważnie myśli o szybkim wprowadzeniu bezemisyjnych Dukatów do seryjnej produkcji. Już teraz przeszkolono 310 handlowców z Niemiec, czy 120 z Polski. Niebawem szkolenia online rozpoczną się także na pozostałych rynkach europejskich, w tym w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii.
Źródło zdjęć: Fiat