Dostępny od lata 2021 Ford Ranger MS-RT to stylistycznie usportowiony pick-up na 20-calowych alufelgach OZ Racing z nieco innym grillem.

Fascynaci rajdowych „oesów” wiedzą, że Malcolm Wilson i jego rajdowa stajnia M-Sport odpowiada za przygotowanie wyczynowych Fordów do startów m.in. w serii WRC.
Część z nich, którzy lubią też dostawczaki wiedzą, że Ford oferuje na niektórych europejskich rynkach m.in. Transita Custom MS-RT.
Teraz od lata 2021 roku w wybranych krajach Ford będzie sprzedawał przez swoich dealerów usportowionego pick-upa Rangera MS-RT wyłącznie w trzech kolorach: białym Frozen White, szarym Sea Grey lub czarnym Agate Black.
Zobacz też: Ford Transit Custom MS-RT wchodzi na niektóre rynki Europy

Po pierwsze – tak jak w przypadku Transita Customa i Transita Connecta – auto otrzymało lekkie 20-calowe obręcze renomowanej i znanej z rajdowych tras firmy OZ Racing.
Ford Ranger MS-RT, jako limitowana edycja z numeracją na wewnętrznym progu drzwi kierowcy wyróżnia się też zmodyfikowanym i ręcznie składanym grillem z przetłoczeniami w kształcie plastra miodu.
Do tego poszerzenia nadkoli czy listwy progowe nadają agresywnego charakteru temu – bądź co bądź – użytkowemu modelowi Forda.
We wnętrzu skórzane fotele otrzymały pomarańczowe przeszycia, a standardem w tej serii będzie m.in. system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym ekranem i ambientowe oświetlenie kabiny.
Pod maską już nie znajdziemy żadnych modyfikacji: 4-cylindrowy turbodiesel 2.0 EcoBlue o mocy 213 KM i z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 500 Nm współpracuje 10-stopniowy „automat” znany m.in. z Forda Mustanga.
Fabryczny układ 4×4 przyda się do ciągania przyczepy z rajdówką na KJS-y albo i inne większe imprezy motorsportowe. Przy okazji warto wspomnieć, że Ranger MS-RT dysponować może ładownością dochodzącą do 1098 kg a uciąg na haku to 3,5 tony.
Limitowana wersja pick-upa Forda trafi do wybranych krajów latem 2021 roku. Auta dostępnę będą albo z przedłużoną kabiną Super Cab lub 5-osobową Double Cab.
Źródło zdjęć: Ford