Ford chce sprzedawać europejskim klientom Rangera w wersji MS-RT. Ten 1-tonowy pick-up „stoi” na 21-calowych alufelgach i ma 240 KM.
Pisałem ostatnio o Transicie Customie MS-RT a teraz pora na zaprezentowanego w tym samym czasie pick-upa Forda.
Ranger MS-RT występuje wyłącznie z 5-osobowym nadwoziem double cab i z jednym silnikiem w postaci wysokoprężnej jednostki 3.0 EcoBlue V6, która generuje 240 KM i aż 600 Nm.
Z widlastą konstrukcją zblokowano 10-stopniową automatyczną przekładnię. W serii klienci będą też mieć napęd e4wd. Bez zmian w stosunku do innych wariantów Rangera pozostaje także ładowność wynosząca 1000 kg oraz uciąg na haku pozwalający holować przyczepy z DMC 3500 kg.
Zatem body-kit wersji MS-RT składa się z przeprojektowanego grilla ze strukturą plastra miodu na którym pojawił się logotyp serii. Do tego pomiędzy wyprofilowanymi progami pojawiły się 21-calowe felgi połączono z oponami 275/45 R21.
Ranger MS-RT otrzymał poszerzone nadkola, które zwiększają całkowitą szerokość pojazdu o 82 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu. Do tego rozstaw kół z każdej strony zwiększył się o 40 mm, więc ten pick-up powinien lepiej prowadzić się na zakrętach.
Z tyłu pojawił się przeprojektowany zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem a na klapie skrzyni ładunkowej znalazło się miejsce na logo MS-RT i tzw, ducktail.
Kolejny spojler zamontowano nad kabiną a całość ma nie tylko dobrze wyglądać, ale została poddana symulacjom komputerowym, aby zoptymalizować aerodynamikę i poprawić stabilności podczas jazdy przy dużych prędkościach.
Od września 2024 roku pojawić się mają nowe, twardsze amortyzatory i zmienione zawieszenie tylne – wprowadzone zmiany mają obniżyć prześwit o 40 mm.
We wnętrzu pojawiła się kierownica z niebieskim obszyciem na szczycie wieńca a przednie fotele otrzymały mocniejsze podparcia boczne. Na przednich i tylnych fotelach zastosowano ekoskórę i zamsz bez domieszek pochodzenia zwierzęcego.
Ford Ranger MS-RT będzie dostępny w 6 kolorach a w serii każdy będzie miał czarne błyszczące obudowy lusterek i klamkami drzwi.
Seryjne wyposażenie zawierać ma m.in. 12-calowy ekran dotykowy z systemem inftainment SYNC 4A, dwustrefową automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny czy inteligentny ogranicznik prędkości.
Źródło zdjęć: Ford