Ford na IAA TRANSPORTATION zaprezentował swojego pick-upa z układem hybrydowym plug-in. Ranger PHEV pojawić się na rynku w 2025 roku.
Zelektryfikowany pick-up Forda wykorzystuje do napędu turbodoładowaną jednostkę benzynową o 2.3 EcoBoost zblokowaną z 10-stopniowym „automatem” oraz silnik elektryczny o mocy 75 kW i akumulator trakcyjny o pojemności użytkowej 11,8 kWh.
Systemowa moc Rangera PHEV to 279 KM a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 690 Nm. Silnik elektryczny pozwala Rangerowi PHEV na jazdę w trybie całkowicie bezemisyjnym, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy: Auto EV, EV Now, EV Later lub EV Charge. Producent podaje, że zasięg w trybie w pełni elektrycznym wynosić ma ponad 45 kilometrów.
Ford Ranger PHEV będzie produkowany w Silverton w RPA i według planów pierwsi klienci będą mogli odebrać swojego hybrydowego pick-upa wiosną 2025 roku.
Ranger PHEV będą mogli liczyć na ładowność przekraczającą 1000 kg i holować 3,5-tonowe przyczepy. O zdolność w terenie zadba system e-4WD korzystający z reduktora oraz blokady tylnego „dyfra”.
Warto też dodać, że Ranger PHEV wyposażony może być w system Pro Power Onboard (dostępny w standardzie dla wersji Stormtrak oraz jako opcja dla pozostałych wariantów Rangera).
Pro Power Onboard pozwala na zasilanie np. zewnętrznych narzędzi i sprzętu budowlanego przy wykorzystaniu energii z akumulatora trakcyjnego. Seryjnie Pro Power Onboard dostarcza do gniazd na pokładzie moc 2,3 kW, ale klienci mogą też wybrać wariant o łącznej mocy 6,9 kW z dwoma 15-amperowymi gniazdami, z których każde zapewnia 3,45 kW.
Źródło zdjęć: Ford