Reklama

Genewa 2016: Volkswagen Multivan PanAmericana

Genewa 2016: Volkswagen Multivan PanAmericana

Dziś rozpoczęła się 86. edycja salonu samochodowego w Genewie. Jedną z premier jest Volkswagen Multivan w uterenowionej wersji PanAmericana.

Geneva Motor Show to organizowana corocznie w Szwajcarii międzynarodowa wystawa samochodów, podczas której wiodący producenci prezentują swoje najnowsze modele aut.

Oczywiście oprócz sportowych egzemplarzy Porsche, czy BMW na genewskiej imprezie swoją premierę mają też pojazdy o użytkowym rodowodzie. Jednym z nich jest Multivan PanAmericana, którego kolejna generacja kontynuuje historię uterenowionych vanów ze znaczkiem Volkswagena.

Co prawda PanAmericanę pokazano już wcześniej podczas wystawy IAA w Hanowerze, ale był to tzw. concept car. Teraz w Genewie premierę ma już wersja produkcyjna.

Volkswagen Multivan PanAmericana wyróżnia się m.in. zwiększonym o 20 milimetrów prześwitem oraz standardowo montowanym 17-calowym obręczom ze stopów lekkich (18-calowe w opcji). Do tego z zewnątrz zauważyć można specjalna nakładki na progi i oraz ozdobne osłony podwozia z przodu i z tyłu.

Aby uchronić lakier od zarysowań np. przez gałęzie drzew, czy szuter, boki pojazdu pokryte zostały folią ochronną. Oczywiście nie mogło zabraknąć też odpowiednich logotypów i znaczków wyróżniających PanAmericanę wśród innych odmian VW T6, jak ten na słupku B przy drzwiach kierowcy i pasażera. Oprócz tego auto posiada przyciemniane szyby, tylne światła LED z ciemniejszymi kloszami, czy chromowane ozdobne listwy na grillu.

Zobacz też: VW Caddy Alltrack – ceny od 73 124 zł brutto

Wewnątrz auta znaleźć można wielofunkcyjną kierownicę i gałkę zmiany biegów, które pokryto skórą, ale też m.in. automatyczną klimatyzację Climatronic.

Do napędu “T-6-ki” w wersji PanAmericana służyć mogą wszystkie jednostki benzynowe i wysokoprężne, jedynie poza bazowym 84-konnym silnikiem 2.0 TDI. Uterenowiona odmiana Multivana może posiadać napęd na przednią lub obie osie za pośrednictwem systemu 4MOTION wykorzystującego układ Haldex 5, który tylko w razie wykrycia przez “elektronikę” uślizgu przednich kół załącza napęd również na tył.

Jak na razie ceny i specyfikacje konkretnych wersji PanAmericany nie zostały jeszcze podane. Nie wiadomo też kiedy auto będzie do kupienia na polskim rynku.

Źródło zdjęć: Volkswagen

Komentarze