Iveco Daily 35S18 – “międzynarodówka” od VanExpert.pl

Iveco Daily 35S18 – “międzynarodówka” od VanExpert.pl

VanExpert.pl zajmuje się pomocą w wyborze i finansowaniem samochodów dostawczych do 3,5 tony – także i tych z zabudową do transportu międzynarodowego.

W ostatnim czasie kolejnym pojazdem, który trafił do klienta za pośrednictwem VanExpert.pl było czerwone Iveco Daily 35S18. To jedna z najpopularniejszych na naszym rynku wersji Daily z 3-litrowym silnikiem.

– Czterocylindrowa wysokoprężna jednostka o oznaczeniu F1C generuje 180 koni mechanicznych i 430 Nm. Użytkownicy chwalą dobrą elastyczność jednostki, która wraz z optymalnie zsynchronizowaną skrzynią pozwala utrzymać spalanie na rozsądnym poziomie – wyjaśnia Mateusz Zacharczuk z VanExpert.pl, który dodaje, że Pakiet Business Premium na pokładzie spełnia wszystkie podstawowe wymagania kierowców jeżdżącego na trasach międzynarodowych.

Zobacz też: Iveco Daily Blue Power z tytułem International Van of the Year 2018

Do tego pakiet ten zawiera m.in. klimatyzację automatyczną, amortyzowany fotel kierowcy z możliwością dostosowania poziomu amortyzacji do wagi kierowcy, kierownicę wielofunkcyjną oraz podstawowe radio z bluetooth.

– Z drugiej strony wadą kabiny Iveco może być mała – w porównaniu z konkurencją – ilość schowków. Kierowcy zwracają też uwagę na brak miejsca za kanapą, która prawie przylega do tylnej ściany kabiny – tłumaczy Mateusz Zacharczuk z VanExpert.pl.

Do niedawna przewagą konkurencyjną Iveco Daily – oczywiście poza pojemnością 3-litrowego silnika – były możliwości homologacyjne, które pozwalały na wykonanie dużych zabudów przy zachowaniu pojedynczych kół tylnej osi. Aktualnie podobne gabarytowo zabudowy można skonfigurować również na podwoziach
Renault, Opla czy Volkswagena.

Prezentowana zabudowa międzynarodowa jest przystosowana do przewożenia lekkich i objętościowych ładunków. Wymiary wewnętrzne to 5000 mm dł., 2450 mm szer. a wysokość regulowana jest dźwigniowo w zakresie 2400-2700mm.

Wszechstronność zabudowy wynika nie tylko z jej gabarytów, ale również z zastosowanych tu systemów. Zaczynając od podwójnej firany z naciągiem do załadunku bocznego, po niezależnie rozsuwany dach (bezproblemowy załadunek z suwnicy), kończąc na systemie sprężynowym ukrytym w plandece z tyłu.

Wszystkie systemy działają bardzo płynnie, a co najważniejsze, nie wymagają użycia dużej siły. Za sprawą rolowanej tylnej plandeki, z wygodnym mocowaniem krzyżowym na gumki, kierowca nie musi biegać wokół auta z drabiną. Przyzwoitą przestrzeń do odpoczynku zapewnia największa dostępna sypialka z oferty Spojkar.

Popularna “L-ka” była optymalnym wyborem do zabudowy o dużych gabarytach. Warto zauważyć, że bez dodatkowej owiewki górnej udało się “zlicować” zabudowę do wysokości wewn. aż 2,4m.

Było to możliwe dzięki zastosowaniu niższej ramy pośredniej, oraz podłogi w systemie ALU. Sama podłoga sprawia wrażenie bardzo solidnej, jest antypoślizgowa, a przy okazji odchudziła zabudowę o kilkadziesiąt kilogramów.

Zobacz też: Norma Euro 6 w autach dostawczych – jak to jest z tym AdBlue?

Przy wyborze tego modelu warto zwrócić uwagę na niski próg załadunku, około 88cm. O ile w świecie “osobówek”w, byłoby to zaletą, to w dostawczaku tej wielkości większość użytkowników uzna to za wadę. Do standardowej wysokości rampowej brakuje… za dużo. Niestety, akcesoryjne zawieszenie pneumatyczne Drive-Rite nie pomoże, ponieważ jego zadaniem jest wyłącznie usztywnienie i wzmocnienie zawieszenia, a nie regulacja jego wysokości.

Partnerem artykułu jest VanExpert.pl

Komentarze