Samochody z zabudową brygadową są bardzo popularne wśród ekip budowlanych. O zaletach brygadówek pisaliśmy w osobnym artykule. Teraz skupimy się na porównaniu popularnych dużych vanów z zabudową brygadową w postaci Iveco Daily, Mercedesa Sprintera i Forda Transita.
W Polsce najwięcej przedsiębiorców sięga po duże furgony. W czołówce modeli znajdują się m.in. Iveco Daily, Mercedes Sprinter oraz Ford Transit. Są one także dobrą bazą pod popularną wśród ekip budowlanych zabudowę brygadową. Postanowiliśmy porównać te trzy modele, skupiając się na ich zabudowach brygadowych.
Iveco Daily 2024 vs Mercedes Sprinter 2024 vs Ford Transit 2024 – krótko o modelach
Iveco Daily w obecnym IV wcieleniu znamy od 2014 roku. Samochód zdobył tytuł International Van of the Year w 2015 roku. W 2019 roku przeprowadzono lifting, w ramach którego wprowadzono m.in. reflektory Full LED.
Kolejna modernizacja miała miejsce w listopadzie 2023 roku, kiedy to wprowadzono nowy system multimedialny i zestaw cyfrowych zegarów z 10,25-calowym wyświetlaczem, a także wzbogacono wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Na liście opcji dostaniemy m.in. pneumatyczne zawieszenie tylnej osi. Napęd trafia na tylną lub obie osie. Iveco Daily w zabudowie brygadowej posiada dodatkowy schowek w podsufitce z przodu kabiny, a pod tylną kanapą wygospodarowano dodatkową przestrzeń do transportu ciężkich i długich przedmiotów.
III generacja Mercedesa Sprintera zadebiutowała w 2018 roku. Samochód zyskał też przednionapędowe warianty, które są oferowane razem z tylnonapędowymi i wariantami 4×4. W 2024 roku Sprinter przeszedł modernizację, w ramach której zyskał nowy system multimedialny MBUX z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz pojemniejsze baterie w odmianie elektrycznej eSprinter.
Aktualne wcielenie Forda Transita trafiło na rynek w 2014 roku i w ciągu 10 lat rynkowego stażu przeszło kilka modernizacji, z czego ostatnia miała miejsce w 2022 roku.
Wtedy model ten zyskał nowy system multimedialny SYNC4 z największym w segmencie 13,2-calowym wyświetlaczem (oczywiście opcjonalnym), wprowadzono nowe systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym kamery 360 stopni czy funkcję automatycznego hamowania przy cofaniu w przypadku wykrycia zbliżających się obiektów. Napęd trafia na przednią, tylną lub obie osie.
Iveco Daily 2024 vs Mercedes Sprinter 2024 vs Ford Transit 2024 – wymiary
Iveco Daily w zabudowie brygadowej oferowane jest w wersji o DMC do 3,5 tony, z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnej osi oraz z możliwością wyboru drzwi przesuwnych po prawej lub po obu stronach pojazdu. Samochód występuje z dwoma rozstawami osi: 3520 oraz 4100 mm. W zależności od wersji nadwozie mierzy 5600, 6000, 7170 lub 7540 mm. Długość przedziału ładunkowego od zagłówka w zależności od wersji waha się od 2050 do 3990 mm, a długość przestrzeni ładunkowej pod siedzeniami waha się od 2555 do 4495 mm. Wysokość przestrzeni ładunkowej to 1900 mm.
Poniżej prezentujemy kluczowe parametry techniczne Forda Transita z zabudową brygadową:
Wymiary zewnętrzne
Wymiary | L2 | L3 | L4 |
Długość całkowita | 5531 | 5981 | 6704 |
Szerokość całkowita (z lusterkami) | 2474 | 2474 | 2474 |
Szerokość całkowita (ze złożonymi lusterkami) | 2112 | 2112 | 2112 |
Wysokość całkowita (z obciążeniem / bez obciążenia) | |||
Wersja FWD | |||
H2 | 2413 / 2533 | 2411 / 2530 | – |
H3 | 2652 / 2769 | 2650 / 2767 | – |
Wersja RWD i AWD | |||
H2 | 2447 / 2534 | 2443 / 2533 | – |
H3 | 2686 / 2771 | 2682 / 2769 | 2680 / 2778 |
Rozstaw osi | 3300 | 3750 | 3750 |
Zwis przedni | 1023 | 1023 | 1023 |
Zwis tylny | 1208 | 1931 | 1931 |
Wymiary przestrzeni ładunkowej
Wymiary | L2 | L3 | L4 |
Wysokość drzwi tylnych (FWD / RWD, AWD) | |||
H2 | 1697 / 1597 | 1697 / 1597 | – |
H3 | 1936 / 1836 | 1936 / 1836 | – / 1836 |
Szerokość drzwi tylnych | 1200 | 1200 | 1200 |
Wysokość drzwi bocznych (FWD / RWD, AWD) | 1664 / 1564 | 1664 / 1564 | 1664 / 1564 |
Szerokość drzwi bocznych | 1200 | 1200 | 1200 |
Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej (do przegrody) | 2038 | 2488 | 3211 |
Szerokość między nadkolami | 1392 | 1392 | 1392 |
Maksymalna szerokość przestrzeni ładunkowej | 1784 | 1784 | 1784 |
Wysokość przestrzeni ładunkowej (FWD / RWD, AWD) | |||
H2 | 1818 / 1718 | 1818 / 1718 | – |
H3 | 2055 / 1955 | 2055 / 1955 | – |
Powierzchnia przestrzeni ładunkowej (m³) (FWD / AWD, RWD) | |||
H2 | 6.1 / 5.7 | 7.6 / 7.2 | – |
H3 | 6.7 / 6.4 | 8.4 / 8.0 | – / 10.6 |
Poniżej prezentujemy kluczowe wymiary Mercedesa Sprintera (podajemy wartości dla vana, z racji, iż na stronie producenta nie ma informacji o wymiarach zabudowy brygadowej):
Wersja | Długość (m) | Wysokość (m) | Rozstaw osi (m) |
Standardowa | 5,93 | 2,35 | 3,92 |
Standardowa z wysokim dachem | 5,93 | 2,64 | 3,64 |
Odmiana długa z wysokim dachem | 6,97 | 2,62 | 4,325 |
Odmiana długa z superwysokim dachem | 6,97 | 2,82 | 4,325 |
Odmiana bardzo długa z wysokim dachem | 7,37 | 2,61 | 4,325 |
Odmiana bardzo długa z superwysokim dachem | 7,37 | 2,83 | 4,325 |
Iveco Daily 2024 vs Ford Transit 2024 vs Mercedes Sprinter 2024 – silniki
Iveco Daily występuje z dieslem 2.3 o mocach 116, 136 i 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340, 370 i 400 Nm, a także z 3-litrowym dieslem o mocach 160, 176 i 207 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400, 430 oraz 470 Nm. W ofercie jest też odmiana 2.3 o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm zasilana gazem CNG. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 8-stopniowej automatycznej Hi-Matic.
Mercedes Sprinter występuje z 2-litrowym dieslem o mocach 114, 150, 170 oraz 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym odpowiednio 300, 340, 380 oraz 450 Nm. Napęd trafia na przednią, tylną lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 9-stopniowej automatycznej.
Ford Transit w zabudowie brygadowej występuje z 2-litrowym dieslem o mocach 130 i 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 385 i 405 Nm. Napęd trafia na przednią lub tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej.
Iveco Daily 2024 vs Ford Transit 2024 vs Mercedes Sprinter 2024 – ceny i oferta Nowydostawczy.pl
W serwisie Nowydostawczy.pl Iveco Daily z zabudową brygadową kosztuje od 184 999 zł netto za 3-litrowego diesla o mocy 180 KM z przekładnią automatyczną. Samochody pochodzą z 2023 roku i są fabrycznie nowe. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające ponad 20% rabaty.
Z kolei Mercedes Sprinter z zabudową brygadową w ofercie Nowydostawczy.pl startuje od 186 999 zł netto za 150-konnego diesla ze skrzynią manualną i napędem na tylną oś. Do tego możecie liczyć na sięgające blisko 20% rabaty, szybki odbiór i atrakcyjne finansowanie.
Ford Transit z zabudową brygadową na Nowydostawczy.pl kosztuje od 132 899 zł za wariant L3 Trend z 2-litrowym dieslem o mocy 130 KM i 6-biegową skrzynią manualną.
Iveco Daily 2024 vs Mercedes Sprinter 2024 vs Ford Transit 2024 – wyposażenie
Na koniec porównamy wyposażenie każdego z modeli w oparciu o ofertę Nowydostawczy.pl. Na początek Iveco Daily:
Zabudowa brygadowa De Lux z szybami
- szyba lewa i prawa, przyciemniana
- podłoga w części osobowej z gumą antypoślizgową
- pełna, szczelna ściana działowa z ABS-u z wbudowaną szybą
- profilowana kanapa 3 lub 4-osobowa zintegrowana ze ścianą
- oryginalna tapicerka samochodu fabrycznego
- pasy bezpieczeństwa 3 x 3-punktowe lub 4 x 3-punktowe wraz z zagłówkami
- pełna zabudowa boku od strony kierowcy z poliestru, ściana boczna z kieszeniami, podłogi i sufitu kabiny osobowej
- obicie materiałem prawych drzwi przesuwnych
- pełna zabudowa słupków „B” oryginalne elementy
- podłoga w przestrzeni ładunkowej ze sklejki
Pakiet DELIVERY URBAN
- Kamera cofania z liniami pomocniczymi
- Czujniki parkowania tylne
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe, otwierane o kąt 270 st.
- Kolorowy wyświetlacz centralny TFT (km/h)
- Koło zapasowe
- Koło zapasowe mocowane w przestrzeni ładunkowej
- Półka nad przednią szybą
- Trzecie światło STOP, oświetlenie stopnia
- Uchwyty wejściowe na słupku A po obu stronach kabiny
- Układ hamowania awaryjnego AEBS + hamulec miejski
Pakiet CONNECT HI-MATIC
- Aktywny tempomat ACC z czujnikiem radarowym
- Amortyzowany komfortowy fotel kierowcy (3 stopnie regulacji, podparcie lędźwiowe, podłokietnik)
- Atrapa chłodnicy Daily z paskami chromowanymi
- Deska rozdzielcza Elegance (wstawki niebieskie)
- Dodatkowy nastawny załączany ogranicznik prędkości
- Kierownica pokryta skórą
- Ławka pasażerów stała 2-osobowa z rozkładanym stolikiem, pasy bezpieczeństwa 3-punktowe
- Pełne światła LED (dzienne, mijania, drogowe)
- Radio cyfrowe HI-CONNECT, sterowanie przy kierownicy, Bluetooth, wyjścia
- Światła przeciwmgłowe przednie
Następny w kolejce jest Mercedes Sprinter. Oferuje on m.in.:
- Tempomat
- Elektrycznie sterowane przednie szyby
- Klimatyzację półautomatyczną Tempmatic
- Zamek centralny
- Dwumiejscową ławkę pasażerską
- Komfortowy fotel kierowcy
- Regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę
- Podłokietnik kierowcy
- 5,5-calowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- Asystenta bocznego wiatru
- Koło zapasowe
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe otwierane pod kątem 270 stopni
Wreszcie mamy Forda Transita. Posiada on na wyposażeniu m.in.:
- Funkcję ostrzegania o hamowaniu awaryjnym (EBW)
- Collision Mitigation System – system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowani
- Układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA)
- LKW – Lane Keeping Warning – system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu
- Układ hamulcowy dwuobwodowy, wspomaganie z samoczynną regulacją i ABS
- HSA – system wspomagania ruszania pod górę
- Czujniki parkowania, z przodu i z tyłu
- Wycieraczki przednie – automatyczne z czujnikiem deszczu
- Tempomat ze skórzaną kierownicą i regulowanym ogranicznikiem prędkości
- Szyby przednie sterowane elektrycznie
- Podgrzewaną przednią szybę
- Klimatyzację manualną
- Tempomat
- Radio cyfrowe DAB w standardzie 1DIN
- Hak holowniczy z systemem stabilizacji toru jazdy przyczepy i 13-pinowym gniazdem elektrycznym
- Podłokietnik kierowcy
- Drzwi tylne dwuskrzydłowe, otwierane pod kątem 180 stopni
- System kontroli obciążenia pojazdu
- Nagrzewnicę
Artykuł sponsorowany