Porównanie: Volkswagen Crafter 2024 vs MAN TGE 2024

Porównanie: Volkswagen Crafter 2024 vs MAN TGE 2024

Są bliźniaczymi konstrukcjami, oba powstają w tej samej fabryce w Polsce i dopiero co przeszły lifting. Volkswagen Crafter i MAN TGE wydają się w zasadzie niczym nie różnić poza logo. Czy na pewno? Zweryfikuje to porównanie.

Od wielu lat Volkswagen współpracował z Mercedesem w segmencie dużych vanów. Odkąd w 2016 roku zadebiutowała II generacja Craftera, wszystko się zmieniło i drogi niemieckich firm się rozeszły. Jak teraz wygląda popularność Craftera? Samochód jest jednym z najpopularniejszych nowych dostawczaków w Polsce. W 2023 roku sprzedał się w liczbie 2643 sztuk, zajmując 7. miejsce wśród najpopularniejszych samochodów dostawczych w Polsce. Z kolei MAN TGE jest daleko w tyle, co zapewne wynika m.in. z bardziej ograniczonej sieci dystrybucji tego modelu i mniej rozpoznawalności na rynku. Czy te samochody czymś się różnią? Pora je porównać.

Reklama

Volkswagen Crafter 2024 vs MAN TGE 2024 – krótko o modelach

Volkswagen Crafter i MAN TGE zadebiutowały oficjalnie w 2016 roku jako bliźniacze konstrukcje (MAN należy do koncernu Volkswagena). Oba samochody powstają w fabryce Volkswagen AG we Wrześni. Crafter zyskał stylistykę nadwozia i wnętrza nawiązującą do Transportera T6 i osobowych modeli Volkswagena. Crafter zdobył tytuł International Van of The Year 2017. MAN TGE różni się natomiast atrapą chłodnicy, kształtem zderzaków, reflektorami oraz logo marki. W przeciwieństwie do Craftera MAN TGE oferowany i serwisowany jest w serwisach MAN-a.

W kwietniu 2024 roku oba modele zaprezentowano odświeżonych wersjach. W dużym stopniu zastosowano nowoczesną „elektronikę” umożliwiając tym samym zastosowanie nowych systemów bezpieczeństwa jak funkcja wykrywania znaków drogowych, system utrzymywania pasa ruchu, asystent parkowania czy funkcja wykrywania zmęczenia u kierowcy.

Oprócz tego zastosowano nowy system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej dochodzącej do aż 12,9 cala, z asystentem głosowym Alexa, strumieniowym przesyłaniem multimediów, radiem online i nawigacją online. Bazowy wariant otrzyma 10,4-calowy ekran. Z kolei przed kierowcą znalazł się zestaw cyfrowych zegarów. Samochody trafią do produkcji w czerwcu 2024.

Volkswagen Crafter 2024 vs MAN TGE 2024 – wymiary

Raczej nie zdziwi nikogo fakt, iż wymiary i kluczowe parametry obu modeli właściwie się nie różnią. Prezentują się one następująco:

Volkswagen Crafter i MAN TGE oferują największą wysokość przestrzeni ładunkowej w segmencie wynoszącą 2196 mm, najniższy współczynnik oporu powietrza i największą szerokość przestrzeni ładunkowej w najwęższym miejscu i szerokość otworu drzwi bocznych wynoszącą aż 1311 mm. Maksymalna długość przedziału ładunkowego waha się od 3450 do 4855 mm, a szerokość 1832 mm.

Poniżej prezentujemy kluczowe parametry techniczne Volkswagena Craftera:

ParametrWariant
Długość nadwozia5986 mm, 6836 mm, 7391 mm
Rozstaw osi3640 mm, 4490 mm
Wysokość nadwozia2355 mm, 2590 -26251 mm, 2798-2835 mm1
Objętość przestrzeni ładunkowej9,9 m³ – 18,4 m³
Opcje napęduNa przednią oś, na tylną oś, na obie osie
DMC (dopuszczalna masa całkowita)Od 3,5 tony do 5,5 tony

W zależności od wersji, ładowność waha się od około 1200 kg do nawet 3010 kg.

1 – dane dotyczą wersji z bliźniaczym ogumieniem tylnej osi

Volkswagen Crafter 2024 vs MAN TGE 2024 – silniki

Żadnych różnic nie ma również w gamie jednostek napędowych. Składa się ona z 2-litrowego diesla o mocach 140, 163 i 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 i 410 Nm. Odmiana 140-konna występuje z napędem na przednią oś, 163-konna z napędem na tył, a 177-konna z napędem na przednią lub obie osie 4MOTION. W każdej wersji standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna, a opcją 8-stopniowa przekładnia automatyczna.

W ofercie jest też wariant elektryczny. Volkswagen e-Crafter i MAN eTGE oferowane są w odmianie H3 o długości 5986 mm i wysokim dachem (wysokość 2565 mm) oraz rozstawem osi liczącym 3640 mm. Samochody rozwijają 136 KM i 290 Nm, zaś baterie mają 35 kWh pojemności i zapewniają 115 km zasięgu. Można je ładować mocą do 40 kW.

Volkswagen Crafter 2024 vs MAN TGE 2024 – ceny

Volkswagen Crafter startuje od 161 540 zł netto za odmianę niską z rozstawem osi 3640 mm. DMC do 3,5 tony i napędem na przednią oś. Posiada on 2-litrowego diesla o mocy 140 KM. Odmiana ze skrzynią automatyczną kosztuje 172 210 zł netto, a 2-litrowy diesel o mocy 177 KM kosztuje 170 280 zł netto. Wariant FWD z dłuższym rozstawem osi (4490 mm) kosztuje od 172 770 zł za 140-konnego diesla ze skrzynią manualną. W ofercie jest też odmiana długa z przedłużonym tylnym zwisem (4490 L) i wysokim nadwoziem, wyceniona na 177 670 zł za 140-konnego diesla ze skrzynią manualną.

Crafter Heavy Duty z napędem na przednią oś kosztuje od 161 480 zł netto za 140-konnego diesla ze skrzynią manualną.

Crafter Light Duty z napędem 4MOTION występuje tylko ze 177-konnym dieslem i 8-stopniową przekładnią automatyczną, kosztuje od 200 080 zł netto.

Crafter RWD Heavy Duty o DMC do 3,5 tony ze 163-konnym dieslem, rozstawem 3640 mm i skrzynią manualną i wysokim nadwoziem kosztuje od 175 080 zł.

Crafter RWD Heavy Duty o DMC do 5 ton ze 163-konnym dieslem, rozstawem 3640 mm, skrzynią manualną i niskim nadwoziem kosztuje od 189 980 zł.

Ofertę wieńczy Crafter RWD Heavy Duty o DMC do 5,5 tony ze 163-konnym dieslem, który startuje od 204 280 zł netto za wersję z niskim nadwoziem, rozstawem osi 3640 mm i 6-biegową skrzynią manualną.

Z kolei w serwisie Nowydostawczy.pl Volkswagen Crafter kosztuje od 148 999 zł netto za odmianę furgon o DMC do 3,5 tony z napędem na przednią oś, rozstawem osi 4490 mm i 140-konnym dieslem ze skrzynią manualną. Możecie liczyć oczywiście na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności i sięgające ponad 25% rabaty względem ceny katalogowej.

MAN TGE na Nowydostawczy.pl kosztuje od 159 990 zł netto za przednionapędowy wariant L3H3 o DMC do 3,5 tony z rozstawem osi 4490 mm i wysokim dachem, 140-konnym dieslem i 6-biegową skrzynią manualną. Korzystając z oferty otrzymacie atrakcyjne warunki finansowania, możecie też liczyć na szybki odbiór i sięgające kilkunastu procent rabaty.

Volkswagen Crafter 2024 vs MAN TGE 2024 – wyposażenie

Na koniec porównamy wyposażenie wyżej wymienionych Volkswagena Craftera i MANa TGE z serwisu Nowydostawczy.pl. Zaczniemy od Craftera:

  • Elektrycznie sterowane szyby
  • Adaptacyjny układ ESP uwzględniający obciążenie pojazdu
  • Hydrauliczny asystent hamowania (HBA)
  • Zamek centralny z pilotem
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Klimatyzacja Climatic półautomatyczna
  • Tempomat
  • Radio „Composition Color”, ekran kolor 6.5″/16.5cm, 2xUSB-C, Bluetooth, 4 głosniki, App-Connect, bez CD
  • Regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy
  • Siedzenie dwuosobowe obok kierowcy ze schowkiem pod siedziskiem
  • Oświetlenie przestrzeni ładunkowej
  • 4 gniazda 12V na desce rozdzielczej
  • Fotel kierowcy Comfort (reg. pochylenia i odcinka lędźwiowego)
  • Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
  • Reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej
  • Asystent bocznego wiatru
  • Asystent ruszania ze wzniesiena
  • Pełnowymiarowe koło zapasowe

Teraz przejdziemy do MANa TGe, na pokładzie którego znajdziemy m.in.:

  • Pakiet Komfort: Środki w zakresie tłumienia hałasu wewnątrz pojazdu Premium, Kierownicę wielofunkcyjną (3-ramienna), Siedzenie „Comfort Plus” z lewej strony, w 1. rzędzie siedzeń, 4 gniazda 12 V w kabinie kierowcy ( trzy na tablicy rozdzielczej, jedno w lewej podstawie siedzenia), Pakiet schowków 2: Schowek w podsufitce z dwoma kieszeniami 1 DIN, lampka do czytania
  • Asystenta hamowania awaryjnego
  • Klimatyzację manualną Climatic
  • Regulację kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach
  • Elektrycznie sterowane przednie szyby
  • Zamek centralny z pilotem
  • Wspomaganie ruszania pod górę
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
  • Fotel kierowcy Comfort z podłokietnikiem i pełną regulacją
  • Złącze telefonu komórkowego
  • Reflektory halogenowe
  • Światła do jazdy dziennej
  • Dwuskrzydłowe drzwi tylne
  • Kamera cofania
  • Koło zapasowe pełnowymiarowe
  • System multimedialny MAN Media VAN z funkcją SmartLink

Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwa × dwa =