Iveco prezentuje na targach IAA 2024 elektryczny model eMoovy. To podwozie do zabudowy bazujące na Hyundaiu ST1 ma mieć zasięg do 320 km.
Mniejszy brat eDaily to tak naprawdę konstrukcyjny klon Hyundaia ST1 wykorzystujący w układzie napędowym baterię trakcyjną o pojemności 76 kWh.
Według Iveco wchodzący w segment 2,5-3,5 tony DMC model eMoovy może przejechać do 320 km na w pełni naładowanej baterii a dzięki szybkiej ładowarce o mocy 350 kW można uzupełnić w 10 minut tyle energii, aby przejechać kolejne 100 km.
Zatem eMoovy to efekt współpracy pomiędzy Iveco Group a Hyundai Motor Company, z czego ta konstrukcja będzie sprzedawana przez Iveco a na azjatyckich rynkach jako Hyundai ST1.
Przednia część z kabiną znana jest z niestety nieoferowanego oficjalnie w Polsce Hyundaia Staria. Natomiast tylna część eMoovy to podwozie do zabudowy, na którym osadzony może zostać kontener czy izoterma lub chłodnia.
Koreański ST1 w postaci kontenera oferuje 8,6 m3 przy 181 cm szerokości ładowni, 170 cm wysokości oraz 264 cm długości (przy podłodze). Do tego Hyundai podaje, że do napędu elektrycznego ST1 wykorzystywany jest silnik o mocy 218 KM, który generuje 350 Nm.
EDIT: Polskie przedstawicielstwo marki Iveco opublikowało oficjalny komunikat, w którym podaje, że eMoovy będzie dostępny też z mniejszą baterią trakcyjną o pojemności 63 kWh. A zabudowy mogą mieć przestrzeń ładunkową dochodzącą do 10 m3 a ładowność sięgać ma 1,5 tony (nie podano, czy ta wartość dotyczy samego podwozia bez zabudowy).
Zamówienia na eMoovy zostaną otwarte w październiku, a dostawy rozpoczną się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Opublikowano też galerię zdjęć, którą zamieszczam poniżej.
Źródło zdjęć: Iveco, Hyundai