W ramach wprowadzenia nowej normy 6d-TEMP Mercedes-Benz Citan 1.5 CDI otrzyma układ SCR z AdBlue. Do tego każda wersja tego turbodiesela zyska nieco mocy.
Dostępny na rynku od 2012 roku bliźniak Renault Kangoo bazuje na gamie jednostek znanych również innych aut aliansu Renault-Nissan.
Zobacz też: Test: Mercedes Citan 109 CDI – warsztat na kółkach (wideo, zdjęcia)
Dotychczas turbodiesel o pojemności 1461 ccm, który w Citanie otrzymał oznaczenie OM607 DE15LA, występował w wariantach 75, 90 oraz 110 KM i nie posiadał układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wymagającej wtrysku płynu AdBlue.
Nawet wprowadzenie normy Euro 6 do samochodów dostawczych poniżej 3,5 tony nie spowodowało zamontowania w tym turbodieslu układu SCR. Dopiero teraz Citan 1.5 CDI doczekał się zbiornika na roztwór mocznika.
Zmodernizowany silnik o kodzie OM 608 zyskał przy okazji trochę mocy i dostępny będzie w wariantach 80, 95 i 116 KM. Ponadto Mercedes-Benz Citan napędzany jednostką OM 608 otrzymał nową 6-biegową manualną skrzynię biegów.
Wprowadzenie zmodernizowanego turbodiesla o pojemności 1461 ccm oznacza, że i inne małe dostawczaki otrzymają jednostkę K9K z SCR i AdBlue. Mowa tu m.in. o Renault Kangoo czy Dacii Dokker.
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz