Mercedes-Benz Citan 1.5 CDI otrzyma układ SCR z AdBlue

Mercedes-Benz Citan 1.5 CDI otrzyma układ SCR z AdBlue

W ramach wprowadzenia nowej normy 6d-TEMP Mercedes-Benz Citan 1.5 CDI otrzyma układ SCR z AdBlue. Do tego każda wersja tego turbodiesela zyska nieco mocy.

Dostępny na rynku od 2012 roku bliźniak Renault Kangoo bazuje na gamie jednostek znanych również innych aut aliansu Renault-Nissan.

Zobacz też: Test: Mercedes Citan 109 CDI – warsztat na kółkach (wideo, zdjęcia)

Dotychczasowa wersja silnika 1.5 CDI, czyli OM 607 (na zdjęciu), wykorzystywała wtrysk paliwa w systemie Common Rail o ciśnieniu dochodzącym do 1600 barów. Zmodernizowana konstrukcja OM 608 ma układ wytryskowy potrafiący uzyskać do 2000 barów.

Dotychczas turbodiesel o pojemności 1461 ccm, który w Citanie otrzymał oznaczenie OM607 DE15LA, występował w wariantach 75, 90 oraz 110 KM i nie posiadał układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wymagającej wtrysku płynu AdBlue.

Nawet wprowadzenie normy Euro 6 do samochodów dostawczych poniżej 3,5 tony nie spowodowało zamontowania w tym turbodieslu układu SCR. Dopiero teraz Citan 1.5 CDI doczekał się zbiornika na roztwór mocznika.

Zmodernizowany silnik o kodzie OM 608 zyskał przy okazji trochę mocy i dostępny będzie w wariantach 80, 95 i 116 KM. Ponadto Mercedes-Benz Citan napędzany jednostką OM 608 otrzymał nową 6-biegową manualną skrzynię biegów.

Wprowadzenie zmodernizowanego turbodiesla o pojemności 1461 ccm oznacza, że i inne małe dostawczaki otrzymają jednostkę K9K z SCR i AdBlue. Mowa tu m.in. o Renault Kangoo czy Dacii Dokker.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się: