Śląska ITD zintensyfikowała ostatnio akcję ważenia pojazdów i zatrzymała przeciążone Daily, które tylko na tylnej osi miało 7 ton nacisku.
W sezonie wakacyjnym spora część inspektorów ITD zwraca szczególną uwagę na autobusy przewożące m.in. dzieci i młodzież na kolonie. Nie oznacza to jednak, że „Krokodyle” nie sprawdzają ciężarówek czy pojazdów dostawczych.
W lipcu inspektorzy ITD ze Śląska poddali ważeniu przeszło 250 pojazdów – były to zarówno większe pojazdy ciężarowe, jak i te z DMC do 3,5 tony. Wśród dostawczaków „wyróżnił się „ostatnio zatrzymany na punkcie kontrolnym w Zabełkowie przy drodze krajowej nr 78.
Śląscy inspektorzy stwierdzili, że przewożący napoje bus z zabudową kontenerową waży realnie 9 ton, z czego tylko na tylnej osi spoczywa około 7 ton.
Tak dla przypomnienia dodam, że Iveco Daily – nawet na bliźniakach – nigdy konstrukcyjnie i nie wychodziło w fabrycznej wersji DMC większej niż 7,2 tony, a obciążenie osi w postaci około 7 ton na pewno nie było zakładane przez inżynierów, gdyż widoczna na zdjęciu wersja na pewno nie jest 7-tonówką.
A warto jeszcze napomknąć, iż różnica pomiędzy Daily 50C a 70C czy 72C to nie tylko kwestia grubszej ramy czy innego zawieszenia…
W każdym razie spotkanie z „Krokodylami” zakończyło się dla kierowcy Dajlaka zakazem dalszej jazdy oraz maksymalnym mandatem przewidzianym w 97. art. Kodeksu wykroczeń.
Źródło zdjęć: WITD Katowice