Nissan Interstar jednak z silnikiem Diesla. No i elektryk też będzie

Nissan Interstar jednak z silnikiem Diesla. No i elektryk też będzie

Nowy Nissan Interstar będzie jednak oferowany z silnikiem Diesla. No i elektryk w postaci Interstar-e też będzie do kupienia.

Na europejskie rynki Nissan wprowadzi niebawem klona Renault Master zmieniając tylko pas przedni czy kierownicę.

Według oficjalnej informacji prasowej Nissan Interstar będzie oferowany na europejskich rynkach z silnikiem M9R znanym w gamie Renault pod nazwą 2.0 dCi. Z tym 4-cylindrowym turbodieslem zblokowana będzie mogła być 9-stopniowa automatyczna przekładnia.

Reklama

Spalinowe warianty mają mieć do 2 ton ładowności, ale oczywiście nie doprecyzowano czy dotyczyć to ma gołego „widelca”, czyli podwozia do zabudowy, ani tego o jakim DMC w tym wypadku mowa.

Alternatywą dla 2-litrowego diesla, który przynajmniej w Renault Master będzie występował w wariantach mocy 105 KM, 130 KM, 150 KM oraz 170 KM, ma być w 100% elektryczny Interstar-e.

Elektryczny Nissan Interstar-e może być ładowany prądem stałym DC o mocy dochodzącej do 130 kW – po 30-minutowym ładowaniu wydłużymy zasięg do maksymalnie 252 kilometrów.

Mamy tutaj mieć zatem ten sam zestaw napędowy składający się z silnika elektrycznego o mocach 130 lub 143 KM a baterie trakcyjne mogą mieć albo 40 kWh (zasięg do 200 km) albo 87 kWh (zasięg do 460 km).

Drugą ciekawostką jest to, że w informacji prasowej wspomina się o tym że „4-tonowego Nissana Interstar-e o ładowności 1,6 tony można będzie prowadzić w całej Europie na podstawie standardowego prawa jazdy kategorii B”.

No i właśnie nie jestem pewien czy każdy kraj Starego Kontynentu pozwala, aby na kategorię prawa jazdy B móc prowadzić elektrycznego vana z DMC powyżej 3,5 tony, ale nie więcej niż 4,25 tony. W Polsce od grudnia 2021 roku to legalne, ale co z tego jak pojawia się choćby kwestia płatności za eTOLL czy ograniczenia prędkości do 90 km/h (wszak to już pojazd z homologacją N2).

Kiedy zatem będą jakieś konkretne szczegóły? Polski importer do ogólnoeuropejskiego komunikatu prasowego dodał od siebie aż jedno zdanie: „Informacje warunkach i terminie rozpoczęcia sprzedaży Nissana Interstar w Polsce zostaną podane w późniejszym terminie”.

Warto jednak podkreślić, że Interstar ma mieć gwarancją Nissana obowiązującą przez 5 lat do 160 000 kilometrów. W przypadku elektrycznej wersji Interstar-e 8‑letnia gwarancja na pojemność akumulatora w też jest ograniczona do przebiegu 160 000 kilometrów.

A na koniec dodam, że od 2026 roku Nissan, zgodnie z przyjętym założeniami do „tworzenia czystszego, bezpieczniejszego i bardziej przyjaznego dla wszystkich świata” chce zelektryfikować w pełni gamę lekkich samochodów użytkowych.

Źródło zdjęć: Nissan

Podziel się: