Reklama

 

Nissan Navara ma problem airbagiem – akcja serwisowa w Polsce

Nissan Navara ma problem airbagiem – akcja serwisowa w Polsce

To już kolejna tego typu kampania! Nissan Navara ma problem z airbagiem pasażera. W Polsce akcja serwisowa dotyczy 54 egzemplarzy.

W 2013 roku Nissan ogłosił dużą kampanię serwisową, której celem była wymiana elementu odpowiedzialnego za napełnianie poduszki powietrznej pasażera firmy Takata. Wtedy w ramach akcji przywoławczej użyto części bez środka pochłaniającego wilgoć.

Przez to stabilizowany fazowo azotan amonowy (PSAN), który odpowiadał za wytworzenie gazu napełniającego airbag, po długotrwałym wystawieniu na działanie wilgoci środowiskowej i zmiennej wysokiej temperatury ulegał degradacji.

Skutkiem tego mogło być niebezpieczeństwo, że w razie kolizji poduszka powietrzna może napełnić się gazem pod zbyt dużym ciśnieniem przez co korpus urządzenia napełniającego pokruszy się i wyrzuci w momencie odpalenia poduszki metalowe fragmenty do środka kabiny pasażerskiej Navary.

Zobacz też: Nissan Navara do serwisów – problem z poduszkami powietrznymi

I chociaż Nissan nie odnotował żadnych incydentów związanych z tym elementem, podjął się po raz kolejny do przeprowadzenia akcjęi serwisowej, aby jeszcze raz wymienić urządzenie napełniające poduszkę powietrzną już w wersji ze środkiem osuszającym.

Na polskim rynku akcja dotyczy aż 5 224 egzemplarzy różnych modeli Nissana, a wśród nich jest także Navara. Na naszym rynku akcją objęto 54 egzemplarze wyprodukowane od 06.01.2004 do 02.03.2012 roku. Lista numerów VIN wszystkich Nissanów znajduje się TUTAJ.

Polskie przedstawicielstwo Nissana deklaruje, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją w celu bezpłatnej wymiany urządzenia napełniającego poduszki powietrznej pasażera.

Szczegółowych informacji związanych z kampanią udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726; e-mail: poland@nissan-services.eu).

Źródło zdjęcia: Nissan

Komentarze