We wtorek 5 października pierwsze sztuki nowego Volkswagena Multivana zjechały z linii produkcyjnych zakładów w Hanowerze.

Najnowsze wcielenie Multivana to pierwszy pojazd wyprodukowany w Hanowerze, który bazuje na modułowej płycie podłogowej MQB dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie.
Dzięki szerokiej modernizacji zakładów prace blacharskie na linii montażowej są już zautomatyzowane w 93% – dla porównania w analogicznym procesie produkcyjnym typoszeregu T6.1 stopień automatyzacji wynosi około 77%.
Aktualnie w zakładach VW w Hanowerze trwają przygotowania do rozpoczęcia w 2022 roku produkcji w pełni elektrycznego modelu ID. BUZZ.
Ponadto marka Volkswagen Samochody Dostawcze dąży do tego, aby do 2025 roku zredukować wpływy procesów produkcji na środowisko o 50% w porównaniu z 2010 rokiem.
Zobacz też: Volkswagen Multivan 2021 – silniki 1.5 i 2.0 TSI oraz eHybrid
Pierwsze egzemplarze Multivana to hybrydy plug-in (PHEV) o mocy 218 KM.
Nowy “Multik” będzie oferowany też z dwoma silnikami benzynowymi 1.5 TSI 136 KM oraz 2.0 TSI 204 KM, natomiast na początku 2022 roku dołączy do nich wysokoprężna jednostka 2.0 TDI o mocy 150 KM.
W Polsce ceny za nowego Multivana zaczynają się od 155 310 zł netto/191 031 zł brutto. W tej cenie otrzymamy 7-osobowego minibusa (układ 2+2+3) ze 136-konnym silnikiem benzynowym 1.5 TSI zblokowanym z 7-stopniową przekładnią DSG.
Takie auto będzie wyposażone m.in. w 3-strefową klimatyzacją Climatronic z dodatkowym sterowaniem i listwami nawiewów w przestrzeni pasażerskiej, asystenta pasa ruchu, czy 16-calowe alufelgi.
Źródło zdjęć: Volkswagen