Reklama

Volkswagen Multivan 2021 – silniki 1.5 i 2.0 TSI oraz eHybrid

Volkswagen Multivan 2021 – silniki 1.5 i 2.0 TSI oraz eHybrid

Volkswagen zaprezentował model Multivan 2021. W ofercie silniki 1.5 i 2.0 TSI oraz napęd eHybrid. Do tego 34 układów asystujących kierowcy.

Nowy VW Multivan 2021 dostępny jest w wersji krótkiej o długości 4973 mm (na zdjęciu) oraz przedłużonej (5173 mm).

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w czwartek 10 czerwca przedstawiła oficjalnie nową generację Multivana. Tak jak dotychczas luksusowy minibus będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia.

Wersja L1 jest dłuższa o 69 mm (4973 mm) i o 37 mm szersza (1941 mm bez bocznych lusterek) w porównaniu do Multivana 6.1. Z kolei wysokość jest o 47 mm mniejsza (1903 mm) niż w poprzedniej wersji.

Nowością jest ten sam rozstaw osi w wariancie L1 i L2 – w obu przypadkach to 3124 mm, co oznacza, że jest dłuższy niż w Multivanie 6.1 o aż 124 mm.

Nowy Volkswagen Multivan w tzw. longu od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, a więc L2 jest o 131 mm krótsze niż poprzedni model w dłuższym wariancie nadwozia.

Zobacz też: Test: Volkswagen Multivan 6.1 – cyfrowa rewolucja? (wideo, zdjęcia)

Standardowo Multivan 2021 posiada m.in. system “Ready 2 Discover” z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym.

Jak już wcześniej informowałem, nowy Multivan maksymalnie pomieści 7 osób a w fabrycznym wyposażeniu znalazły się m.in. diodowe światła tylne, automatyczna skrzynia biegów czy w pełni cyfrowy kokpit Digital Cockpit z 10,25-calowym wyświetlaczem zamiast standardowych zegarów.

Do tego seryjny system multimedialny “Ready 2 Discover” wykorzystujący jednostkę sterującą online (OCU) ze zintegrowaną kartą eSIM (bezpłatną) odpowiada m.in. za wykonywania połączenia alarmowego eCall i wiele innych usług online.

W nowym VW Multivanie będą montowane tylko pojedyncze fotele. Pozbyto się z trzeciego rzędu ciężkiej kanapy zajmującej całą szerokość pojazdu.

Co ciekawe, pojedyncze fotele w drugim i trzecim rzędzie stały się nawet o 25% lżejsze – w zależności od typu fotela, jego waga wynosi od 23 do 29 kg.

Inżynierowie Volkswagena opracowali na nowo także system prowadnic, dzięki czemu można będzie użyć stolika także w pierwszym rzędzie siedzeń pomiędzy kierowcą a pasażerem, dzięki czemu służyć ma on jako konsola środkowa.

Zobacz też: Tak wygląda nowy Volkswagen Multivan – premiera w czerwcu

Tak prezentuje się przestrzeń pasażerska krótkiego minibusa Volkswagena. Charakterystyczny dla Multivana stolik można ustawić przy każdym z trzech rzędów siedzeń.

Zastosowano fotele zewnętrzne bez zintegrowanych pasów bezpieczeństwa (pasy wyciąga się ze ścian bocznych) i fotele środkowe z wbudowanymi pasami.

Załadowany po dach z trzecim rzędem siedzeń nowy VW Multivan w wersji bazowej może zabrać do 469 litrów bagażu.

Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).

Jeżeli natomiast wymontuje się wszystkie tylne siedzenia, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).

Zobacz też: Test: Mercedes eVito Tourer – elektryczny minibus (wideo, zdjęcia)

Gama jednostek napędowych składać się ma początkowo z turbodoładowanych silników benzynowych 1.5 TSI (EA211 evo) o mocy 136 KM i 220 Nm oraz jednostek 2.0 TSI (EA888) generujących 204 KM, które oferują 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

W obu przypadkach napęd przekazywany jest na przednią oś przy pomocy 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni DSG, która obsługiwana jest przy pomocy technologii elektronicznej zmiany biegów shift-by-wire.

Pierwsza w 35-letniej historii rodziny Multivan hybryda plug-in wykorzystuje silnik elektryczny z mocą wyjściową 85 kW/116 KM i 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1395 cm3 i mocy 110 kW/150 KM. Systemowa moc wyjściowa wynosi 160 kW/218 KM a maksymalny moment obrotowy Multivana eHybrid wynosi 350 Nm.

Nowy VW Multivan eHybrid wykorzystuje litowo-jonową baterię o pojemności 13 kWh.

Hybrydowy minibus Volkswagena zblokowano z 6-stopniową przekładnią DSG (DQ400E), która opracowana została specjalnie dla hybrydowego napędu plug-in.

Dopiero w 2022 roku do oferty wejdzie 2-litrowy turbodiesel. Motor 2.0 TDI oferować ma 150 KM.

Nowy Multivan 2021 może mieć na pokładzie ponad 34 systemów wsparcia zwiększających bezpieczeństwo, komfort czy łatwość użytkowania pojazdu.

Wśród nich znaleźć można np. asystenta jazdy IQ.DRIVE Travel Assist (jazda automatyczna, poziom 2), asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist wraz z systemem ostrzegania podczas wysiadania, czy układ ułatwiający manewrowania z przyczepą Trailer Assist.

A skoro już mowa o holowaniu przyczepy: najnowsze wcielenie “Multika” może mieć maksymalnie na haku 2000 kg.

Na rynku Multivan pojawić się ma w drugiej połowie 2021 roku. Polski importer jeszcze nie zaprezentował cennika, ani konkretnych specyfikacji wersji Multivan, Life i Style.

Źródło zdjęć: Volkswagen

Komentarze