Reklama
Iveco

Peugeot Traveller – dane techniczne, osiągi

Peugeot Traveller – dane techniczne, osiągi

Peugeot opublikował oficjalne dane techniczne nowego modelu Traveller. Gama jednostek składa się z czterech silników BlueHDi o mocy od 95 do 180 KM.

Peugeot Traveller to brat bliźniak Citroëna SpaceTourera i Toyoty ProAce II. Wszystkie z tych pojazdów produkowane są we francuskiej fabryce Sevelnord koncernu PSA (właściciela marek Peugeot i Citroën).

Zobacz też: Citroën SpaceTourer – 9 miejsc i silniki do 180 KM

Model określony kodem jako K0 (K zero) będzie miał swoją światową potrójną premierę na salonie samochodowym w Genewie na początku marca 2016 roku, ale już wcześniejsze informacje prasowe Citroëna potwierdziły kilka faktów, min. to, że będzie to auto mogące pomieścić do 9 pasażerów.

Compact, Standart, Long – trzy długości do wyboru

Peugeot Traveller w wyższych wersjach wyposażeniowych będzie mieć skórzaną tapicerkę.
Peugeot Traveller w wyższych wersjach wyposażeniowych będzie mieć skórzaną tapicerkę.

Peugeot Traveller, podobnie jak Citroën SpaceTourer, będzie dostępny w trzech długościach Compact 4606 mm, Standard 4 956 mm oraz Long 5 308 mm. Do tego krótsza odmiana będzie miała 2 925 mm rozstaw osi, a dwie dłuższe 3 975 mm.

Szerokość Peugeota Travellera to 2 010 mm ze złożonymi i 2 204 mm z rozłożonymi lusterkami zewnętrznymi, a jego wysokość to 1 890 mm lub 1 905 mm w przypadku wersji Compact.

BlueHDi: od 95 do 180 KM

Pod maską znaleźć można cztery turbodiesle Blue Hdi spełniające, m.in. dzięki filtrowi cząstek stałych FAP i systemowi oczyszczania SCR, normę spalin Euro 6.

Gama silników oferuje od 95 do 180 koni mechanicznych, a poza standardowym napędem na przednią oś również możliwość zamówienia układu 4×4 przygotowanego przez francuską firmę Dangel.

Bazowa 95-konna konstrukcja 1.6 Blue HDi (kod DV6FDU) osiąga maksymalny moment obrotowy równy 210 Nm przy 1 750 obr./min. Silnik współpracuje standardowo z 5-biegową manualną skrzynią a prędkość maksymalna określona została na 145 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwać ma od 15,9 do 19,1 sek. (w zależności od wersji). Średnie spalanie wynosić ma 5,5 litrów w przypadku odmiany Compact.

Traveller, w zależności od wersji, będzie mógł zabrać do 9 osób.
Traveller, w zależności od wersji, będzie mógł zabrać do 9 osób.

Traveller z silnikiem DV6FDU można będzie zamówić z 5-stopniową zautomatyzowaną przekładnią, ale poza średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,2 litra oleju napędowego na “setkę” nie podano innych danych.

Jednostka 1.6 Blue HDi o pojemności 1 560 ccm dostępna jest również w wariancie 115 KM ( kod silnika DV6FCU). Jej moc, podobnie jak słabszego wariantu, osiągana jest przy 3 750 obr./min, ale zblokowano ją z 6-biegowym “manualem”. Poza tym silnik generuje 300 Nm przy 1 750 obr./min. Traveller ze 115-konnym motorem rozpędzić się ma do 160 km/h, a sprint do pierwszej “setki” potrwa 13,4 sek. (wersja Compact). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to – według producenta – 5,1 litra oleju napędowego.

Kolejną jednostką, która będzie mogła napędzać Travellera to 2.0 BlueHDi (oznaczenie DW10FD) o pojemności 1 997 ccm i mocy 150 KM, który silnik generuje przy 4 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 370 Nm dostępny przy równych 2 000 obr./min. Takie wartości umożliwiają rozpędzenie się do 170 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,0 sek. Średnie spalanie kształtować się ma ma poziomie 5,3 l/100km. Z tym motorem występuje wyłącznie manualna 6-biegowa skrzynia.

Topowym silnikiem Travellera ma być 2-litrowy turbodiesel o mocy 180 KM oraz 400 Nm (kod DW10FC), jednak Peugeot nie potwierdził jeszcze szczegółowych osiągów auta z tą jednostką, gdyż nie otrzymała ona jeszcze homologacji. Wiadomo jednak, że silnik ten będzie standardowo wyposażony w system auto-start/stop i automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów EAT6. Średnie zapotrzebowanie na paliwo będzie jednak kształtować się na poziomie 5,8 l/100 km.

Źródło zdjęć: Peugeot

Komentarze