Citroën SpaceTourer zadebiutuje oficjalnie na marcowym salonie samochodowym w Genewie. Minibus będzie dostępny m.in. w trzech długościach nadwozia.
Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller i Toyota ProAce II to wspólna konstrukcja koncernów PSA oraz Toyoty. Pojazd ten bazuje na przedniej części modułowej platformy EMP2, z której korzysta już m.in. Peugeot 308, czy Citroën C4 Picasso.
Chociaż do premiery na salonie genewskim jest jeszcze trochę czasu, Citroën podał jako pierwszy garść oficjalnych informacji dotyczących tego nowego modelu.
Citroën Spacetourer dostępny będzie dwóch rozstawach osi (2,92 m i 3,27 m) i w trzech długościach nadwozia (4,6, 4,95 oraz 5,3 m). O ile wersja XS ma mieć też krótki zwis tylny (0,8 m), to dwie dłuższe odmiany M i XL występować będą z dłuższym zwisem (1,15 m).
Zobacz też: Nowe auta dostawcze – premiery 2016 roku
ekran, wyświetlacz w polu widzenia kierowcy (HUD), nawigację 3D, system monitorowania zmęczenia u kierowcy oraz układ odczytu znaków drogowych.
Do tego klienci będą mogli zamówić system kontroli martwego pola w lusterkach, czy alarm niezamierzonego przekroczenia linii, który zapobiegać ma niekontrolowanemu wyjechaniu auta na przeciwny pas ruchu.
Pod maską Citroëna Spacetourera, a pewnie i bliźniaczego Peugeota Travellera i Toyoty ProAce II znajdą się dwie konstrukcje wysokoprężne o pojemności 1.6 oraz 2.0 HDi. Mniejsza z nich dostępna jest w odmianie 95 oraz 115 KM. Mocniejsza 2-litrowa jednostka dostępna będzie w wariantach 150 oraz 180 KM.
Jak na razie jeszcze nie ma potwierdzonych informacji o cenach i szczegółach konfiguracji poszczególnych wersji wyposażeniowych.
Źródło zdjęć: Citroën