Niedokręcone koła, uszczelnienia i wycieki paliwa – Citroën Polska po raz kolejny w tym roku ogłasza akcję przywoławczą dla modeli Spacetourer i Jumpy.
Pierwszy raz polskie przedstawicielstwo Citroëna ogłosiło kampanie serwisową dla modeli Spacetourer i Jumpy w pierwszej połowie marca 2017 roku. Wtedy chodziło o 163 egzemplarzy, które miały problem z przedostającą się do środka pojazdu wilgocią, przez co mogło dochodzić do nagłych wystrzeleń poduszek powietrznych lub do braku ich reakcji w przypadku wypadku.
Zobacz też: Citroën Jumpy i Spacetourer – mogą mieć problem z wilgocią
Teraz jedna z usterek również dotyczy tego samego problemu i dotyczy modelu Spacetourer wyprodukowanego od 8 kwietnia do 27 września 2016 roku oraz Jumpy III, który opuścił fabrykę w okresie od 31 maja do 12 września 2016 roku.
Ze względu na niewłaściwie zamocowane uszczelnienia, do wnętrza pojazdu może dostawać się woda i skutkować awarią tzw. kalkulatora poduszek powietrznych, który steruje odpalaniem pasów bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi jak i samych poduszek powietrznych.
Oprócz tego Spacetourer (produkcja 24-27 września 2016) oraz Jumpy III (produkcja 7 lipiec-12 wrzesień 2016) może mieć niewłaściwie dokręcone koła, przez co istnieje ryzyko skutkować poluzowaniem śrub i uszkodzenie felgi koła w trakcie jazdy.
Dodatkowo w niektórych egzemplarzach Spacetourera (wyprodukowanych od 08 kwietnia do 25 czerwca 2016) i Jumpy III (wyprodukowanych od 31 maja do 9 lipca 2016), występuje ryzyko wycieku paliwa podczas tankowania spowodowane wadliwym zamontowaniem wlewu paliwa.
Na szczęście w Polsce kampania ta dotyczy tylko 16 pojazdów, a ich lista numerów VIN znajduje się TUTAJ.
Citroën Polska powiadomił właścicieli samochodów objętych kampanią naprawczą o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu wykonania stosownych napraw. Szczegółowych informacji związanych z kampanią serwisową udziela Citroën Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 05).
Citroën Spacetourer i III generacja Jumpy produkowane są w zakładach Sevelnord razem z bliźniaczym Peugeotem Expertem III i osobową jego wersją Traveller oraz Toyotą ProAce II.
Zobacz też: Toyota ProAce II do serwisów z długą listą usterek
Jak widać te same choroby wieku dziecięcego dotyczą każdego z „trojaczków”, bo Toyota już wcześniej ogłosiła identyczną akcję przywoławczą. Zaraz pojawić się też powinien komunikat Peugeota w tej sprawie.
Źródło zdjęcia: Citroën