Toyota ProAce II do serwisów z długą listą usterek

Toyota ProAce II do serwisów z długą listą usterek

Toyota Motor Poland ogłosiła akcję przywoławczą dla modelu ProAce II. Do serwisów trafi 247 aut, a lista usterek jest w tym wypadku zaskakująco długa.

Kampania przywoławcza dotyczy niektórych egzemplarzy ProAce II generacji wyprodukowanych we francuskiej fabryce Sevelnord w okresie od 3 marca do 9 listopada 2016 roku. Na polskim rynku akcja przywoławcza dotyczy 247 pojazdów, a ich listę numerów VIN znaleźć można TUTAJ.

Zobacz też: Test Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM – furgon w wersji Medium (wideo, zdjęcia)

Wśród usterek, które mogą pojawić się w II generacji modelu ProAce znalazło się niewłaściwe ułożenie uszczelki wlewu paliwa, co może skutkować wyciekiem paliwa podczas jazdy lub podczas dachowania.

W serwisach Toyoty sprawdzane będą też śrub mocujące amortyzatory przednie – ich niewłaściwe dokręcenie skończyć się utratą połączenia amortyzatora ze zwrotnicą.

Do tego w ramach kampanii skontrolowane zostanie zamocowanie końcówki przewodu masowego oraz modułu sterowania poduszkami powietrznymi (ryzyko usterki w układzie elektrycznym, które zakończyć się może zgaszeniem silnika, a przez to zwiększyć ryzyko pożaru oraz uszkodzić układ poduszek powietrznych).

Zobacz też: 10 rzeczy, które powinny być w każdym busie (zdjęcia)

Ponadto Toyota Motor Poland informuje o braku lub niewłaściwym dokręceniu śrub mocowania zaworu sterującego wspomaganiem kierownicy do przekładni kierowniczej (ryzyko „rozłączenia zazębienia zębnika z listwą zębatą przekładni podczas jazdy”).

Oprócz tego w Toyocie ProAce II mechanicy sprawdzać będą dokręcenie jednej z nakrętek mocujących pedał hamulca do podciśnieniowego mechanizmu wspomagania hamulców (ryzyko rozszczelnienia mechanizmu i znacznego zmniejszenia siły wspomagania).

W ramach akcji przywoławczej skontrolowana zostanie też możliwość przedostawania się wody z komory silnika do wnętrza pojazdu, co może skutkować zalaniem elementów instalacji elektrycznej, w tym m.in. modułu sterowania poduszkami powietrznym prowadząc nawet do nieuzasadnionego odpalenia poduszek powietrznych.

Ostatnią usterką, która może mieć znaczny wpływ na bezpieczeństwo jazdy jest ryzyko niewłaściwego dokręcenia śrub mocujących koła jezdne w wyniku czego mogą one nawet odłączyć się od pojazdu.

Toyota Motor Poland zadeklarował, iż właściciele objętych kampanią pojazdów będą listownie zapraszani do autoryzowanych serwisów w celu dokonania bezpłatnej naprawy wszystkich wyżej wymienionych usterek.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

Źródło zdjęć: Toyota

Podziel się: