Reklama

Citroën ë-Berlingo z zasięgiem do 275 km i ładownością do 800 kg

Citroën ë-Berlingo z zasięgiem do 275 km i ładownością do 800 kg

Koncern PSA podał szczegóły dotyczące swoich elektrycznych vanów. Citroën ë-Berlingo z zasięgiem do 275 km i ładownością do 800 kg.

Francuski koncern PSA poinformował, że jego elektryczne vany wejdą do sprzedaży w Europie w II połowie 2021 roku.

Citroën ë-Berlingo, jak i jego klony w postaci Peugeota e-Partnera oraz Opla Combo-e, napędzany będzie tym samy elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM, który stosowany jest w większym modelu ë-Jumpy/e-Expert/Vivaro-e.

Zobacz też: Test: Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130 – w wersji Long (wideo, zdjęcia)

Citroën ë-Berlingo z zasięgiem do 275 km i ładownością do 800 kg 1
Elektryczne vany PSA mogą holować przyczepę o DMC do 750 kg.

Maksymalny moment obrotowy dochodzić ma do 260 Nm, a prędkość maksymalna to 130 km/h.

I tutaj pierwsza uwaga: elektryczne vany PSA będą uruchamiać się domyślnie w trybie Normal, w którym kierowca ma do dyspozycji 108 KM i 180 Nm.

Z kolei, aby wykorzystać maksymalnie energię jazda w trybie Eco oznacza moc ograniczoną do niecałych 82 KM i 190 Nm.

Zobacz też: Citroën świętuje 100 lat istnienia pamiętając o swoich dostawczakach

Citroën ë-Berlingo z zasięgiem do 275 km i ładownością do 800 kg 2
Elektryczne Berlingo oferuje ładownię o kubaturze od 3,3 do maksymalnie 4,4 m3.

Maksymalną moc 136 KM i deklarowane 260 Nm osiągane są tylko w programie Power, ale wtedy zasięg może znacznie odbiegać od deklarowanego przez producenta.

Litowo-jonowa bateria ma pojemność 50 kWh i powinna pozwolić na przejechanie do 275 kilometrów (według cyklu WLTP).

Co istotne dla przyszłych nabywców, zestaw baterii objęty jest gwarancją na 8 lat lub do 160 000 km, ale producent dopuszcza sytuację, że bateria na koniec okresu gwarancyjnego będzie oferować o 30% mniejszą pojemności akumulatora.

Idąc dalej, w kwestii żywotności zestawu litowo-jonowych baterii: świadectwo pojemności akumulatora wydawane jest po przeglądzie po 1 roku lub przebiegu 20 000 km, a następnie po każdym serwisie, który jest wykonywany co 2 lata lub co 40 000 km.

Zobacz też: VW e-Crafter – relacja Przemka z zimowej eksploatacji elektryka

Zestaw baterii można podładować z domowego gniazdka, ale wtedy uzupełnienie energii od 0 do 100% ma trwać do 15 godzin.

Ładowanie z Wallbox-a (od 3,7 do 22 kW) trwać ma 7 godzin i 30 minut (przyłącze 1-fazowe 7,4 kW) lub do 5 godzin (przyłącze 3-fazowe 11 kW).

Najszybszą możliwością uzupełnienia 50-kilowatowego akumulatora będzie podpięcie pod superszybką ładowarkę o mocy 100 kW – wtedy ładowanie do 80% potrwać ma tylko 30 minut.

Elektryczne bliźniaki od PSA będą produkowane w dwóch wersjach długości (4,4 oraz 4,75 metra), a także z 5-osobową wersją crewcab.

Zamontowane pod podłogą akumulatory nie ograniczają kubatury przestrzeni towarowej, a ładowność wersji krótkiej dochodzić ma do 800 kg (wersji L2 do 750 kg).

Źródło zdjęć: Citroën

Komentarze