Wielkopolskie ITD zatrzymało przeładowane Renault Mascott. Tylko na tylnej osi było 5100 kg nacisku a do tego wykryto kilka innych usterek.
We wtorek 24 sierpnia patrol „Zielonych” z WITD Poznań zauważył jadącego przed nimi busa.
Jak twierdzą sami „Krokodyle”, pojazd zachowywał się niestabilnie na zakrętach, więc natychmiast zatrzymali kierowcę chłodni i nakazali jechać mu za radiowozem na punkt wagowy w Koninie.
Ugięte resory i opony od razu potwierdziły, że ta zarejestrowana na 3,5 tony „Maskotka” z windą samozaładowczą musi sporo ważyć.
Zobacz też: Fiat Ducato 2021 2.2 MultiJet3 – pierwsza jazda testowa
Wynik 7400 kg może nie należy do rekordowych nawet w tym sezonie, ale trzeba odnotować, że tylko na tylnej osi spoczywało 5100 kg, a to naprawdę sporo.
W końcu Renault oferował ten model z maksymalnym DMC na poziomie 6,5 tony.
Do tego okazało się, że Mascott ma przerdzewiałą obudowę akumulatora, niesprawny hamulec postojowy, uszkodzone mocowanie drążka reakcyjnego, niesprawne światła stop a na osi prowadzącej inspektorzy zauważyli zużyty bieżnik na jednym z kół.
Poza zatrzymanym dowodem rejestracyjnym kierowca chłodni otrzymał dwa mandaty w wysokości 500 zł (za przeładowanie) oraz 200 zł (za stan techniczny pojazdu). Do tego tradycyjnie „Zieloni” zakazali dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiaru towaru.
Tak na koniec: tylko się zastanawiam, dlaczego ITD nie zważyło tego Mascotta już na pusto, bo taka chłodnia na ramie i bliźniakach z windą mogłaby ważyć więcej bez towaru niż te 3500 kg…
Źródło zdjęć: WITD Poznań