Bliźniak Nissana Navary, czyli Renault Alaskan pojawi się w Europie pod koniec 2017 roku, ale czy francuski pick-up zadebiutuje jeszcze w tym roku w Polsce?
Oparty na ramie z profili zamkniętych Renault Alaskan wykorzystuje przy tylnej osi – tak jak i Nissan NP300 Navara – wielowahaczowe zawieszenie zamiast powszechnych w segmencie 1-tonowych pick-upów resorów piórowych. Do tego auto wyposażone będzie w napęd 4×4 z reduktorem.
Zobacz też: Test: Nissan Navara dCi 190 – pick-up uniwersalny (wideo, zdjęcia)
Co prawda sprzedaż Alaskana już pod koniec 2016 roku rozpoczęła się na rynkach Ameryki Łacińskiej, gdzie pick-upy są o wiele bardziej popularne niż w Europie, ale Renault zapowiada, że jego nowy użytkowy model pojawi się na Starym Kontynencie jeszcze w 2017 roku.
Nie ma się co dziwić, że marka Renault wchodzi mocno w ten segment, skoro aż 1/3 wszystkich pojazdów dostawczych zarejestrowanych na świecie – czyli około 5 milionów aut – to właśnie pick-upy.
Alaskan, tak jak i Navara, produkowana będzie na europejskie rynki w zakładach Nissana w Barcelonie. Co ciekawe, także Mercedes skorzysta z konstrukcji NP300 Navary, bo pod koniec roku 2017 roku ma też zamiar zaprezentować „swojego” pick-upa nazwanym jako X-klasa.
Zobacz też: Mercedes-Benz X-klasa – koncepcyjny pick-up zaprezentowany
Na razie polskie przedstawicielstwo Renault nie potwierdziło, jakie jednostki napędowe będą dostępne na krajowym rynku, ale wydaje się, że najprawdopodobniej francuski koncern postawi na silniki wysokoprężne dCi o mocy 160 oraz 190 KM.
Nic nie wiadomo także o cenach Alaskana, ale nie powinny one odbiegać znacząco od Navary, która w podstawowej wersji Visia z kabiną King Cab i silnikiem dCi 160 wyceniono na 97 748 złotych netto/120 230 brutto.
Źródło zdjęć: Renault