Reklama
Iveco

 

Renault Kangoo z 500-konnym turbodieslem i napędem na tył

Renault Kangoo z 500-konnym turbodieslem i napędem na tył

Dwaj bracia ze Szwecji, Lasse i Olle Andersson, lubią wyścigi na lodzie, więc zbudowali Renault Kangoo z 500-konnym turbodieslem i napędem na tył.

W serwisie YouTube pojawił się niedawno film z pierwszego testu 500-konnego Renault Kangoo I generacji, które wystartować ma w zawodach na lodzie w dniach 24-25 lutego.

Bracia Andersson zdecydowali się na swap silnika i zamiast oryginalnej jednostki 1.5 dCi o mocy 80 KM pod maskę “Kangura” trafił 6-cylindrowy turbodiesel Mercedesa OM606, który otrzymał turbosprężarkę Holset HX40 Super oraz kompresor Eaton M90.

Potężna moc z 3-litrowego silnika przekazywana jest na tylne koła dzięki osi zaadoptowanej z Volvo 940.

Oczywiście modyfikacje objęły również wnętrze auta. Ze środka wyjęto wszystkie zbędne elementy wyposażenia i tapicerki, a zamiast oryginalnych foteli zamontowano kubełki z szelkowymi pasami bezpieczeństwa oraz rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa.

Zobacz też: 1105 KM i 1311 Nm – oto najmocniejszy VW T3 na świecie!

Trzeba przyznać, że mieszkańcy Skandynawii lubią budować bardzo mocne pojazdy, chociaż niekoniecznie wybierają na ich bazę supersportowe samochody. Pisałem jakiś czas temu o Volkswagenie T3 z Norwegii (link powyżej), który miał aż 1105 KM, więc bracia Andersson mają jeszcze nad czym popracować.

Źródło zdjęć: YouTube/LinusNil

Komentarze