Renault liderem samochodów modyfikowanych od 11 lat w Polsce

Renault liderem samochodów modyfikowanych od 11 lat w Polsce

Izotermy, chłodnie, “brygadówki” czy zabudowy skrzyniowe z plandeką – Renault liderem samochodów modyfikowanych od 11 lat w Polsce.

Od 2009 roku Grupa Renault utrzymuje w Polsce pozycję lidera na rynku samochodów modyfikowanych.

Wszystkie samochody marek Renault i Dacia zabudowywane są łącznie przez 25 firm nadwoziowych autoryzowanych przez koncern Renault w Polsce.

Zobacz też: Renault Master liderem rynku samochodów dostawczych w 2019 roku

Wszyscy zabudowcy są regularnie audytowani pod kątem procesów jakościowych oraz produkcyjnych, aby zapewnić najwyższą jakość montażu i obsługi.

Umowy z firmami nadwoziowymi są roczne lub dwuletnie, co pozwala kontrolować jakość procesów jak i samego produktu końcowego, czyli zabudowy.

W całym 2019 roku Renault Polska dostarczyło aż 28% ze wszystkich nowych modyfikowanych pojazdów na bazie podwozi i platform w kraju.

Renault Master – najpopularniejsza baza do zabudowy w Polsce

Renault Master, jak i mniejszy Trafic, służyć może z powodzeniem, jako baza pod budowę izotermy na platformie, izotermy wewnętrznej, również z 2-strefową przestrzenią ładunkową.

Przeszło 90% wśród wszystkich konwersji zrealizowanych w 2019 roku przez autoryzowanych zabudowców dokonano na modelu Master – największym z rodziny samochodów dostawczych Renault.

Model ten przeszedł ostatnio większy faceliftiing obejmujący m.in. modernizację jednostek napędowych dostępnych z mocą do 180 KM.

Wśród tych 4944 pojazdów najpopularniejszymi nadwoziami była wykorzystywana m.in. w transporcie międzynarodowym zabudowa skrzyniowa z plandeką lub kurtyną (2924 szt.).

Na podwoziu Renault Master w ubiegłym roku wykonano także 417 kontenerów, 372 otwarte skrzynie czy 242 izotermy.

Zobacz też: Test z Czytelnikiem: Renault Master 2.3 dCi 165 (wideo, zdjęcia)

W ofercie znajduje się 75 wersji Renault Trafic. Klienci wybierać mogą pomiędzy furgonem, furgonem brygadowym, platformą do zabudowy, czy pasażerską wersją Kombi, którą można dostosować np. do przewozu osób niepełnosprawnych.

Łącznie w  2019 roku zabudowano 5487 pojazdów marek Renault i Dacia, a w tym 316 konwersji dotyczyło Renault Trafic.

Warto wspomnieć, że Trafic w 2019 roku również przeszedł kurację odmładzającą i dostępny teraz jest z nowym 2-litrowym silnikiem o mocy do170 KM, który dostępny jest z dwusprzęgłową przekładnią EDC.

Auto idealnie spisuje się w roli pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych (122 sztuk), a także często wykorzystywany jest w rol furgonu brygadowego dla 6/7 osób (70 szt.).

Z kolei w 2019 roku na bazie Renault Kangoo Express dokonano modyfikacji 135 egzemplarzy, w tym 54 to zabudowy wewnętrzne furgonu, a 34 furgonetki otrzymały zabudowy warsztatowe a kolejne 30 sztuk otrzymało inne specjalistyczne nadwozia.

Do tego doliczyć trzeba także adaptacje na Dacii Dokker. W ubiegłym roku na 81 poddanych modyfikacjom furgonetek Dacii aż 42 doposażono w wewnętrzną zabudowę ładowni zabezpieczającą przed uszkodzeniem karoserii.

Z kolei 20 egzemplarzy Dokkera wydanych w 2019 roku otrzymało nadwozie typu izoterma wewnętrzna z agregatem chłodzącym.

Szeroka oferta pojazdów demonstracyjnych Renault Polska

Polski przedstawiciel Renault ma ambicje trafiać do każdego rodzaju biznesu. Stąd właśnie bierze się stałe rozszerzanie oferty produktowej dla potrzeb różnych branż.

Obiektem zainteresowania są zabudowy wieloosobowe, warsztatowe oraz przede wszystkim izotermiczne – zarówno w furgonach jak i budowanych na podwoziach. Oto kilka przykładów:

Pojazd służb drogowych czy furgon brygadowo-warsztatowy – dzięki współpracy z wieloma firmami nadwoziowymi klient może niemal dowolnie zaadoptować modele Master czy Trafic do swoich potrzeb.
  • wśród pojazdów wieloosobowych ciekawostką jest 7-osobowe Renault Master, które wyposażono w część warsztatową z wykorzystaniem mebli firmy Sortimo – jednego z czołowych producentów takiego wyposażenia. Za adaptację brygadowo-warsztatową pojazdu odpowiada w tym przypadku firma MobilCar.
  • kontener izotermiczny z agregatem od firmy Pony Auto-Polska na platformie Renault Master. Właśnie dzięki wykorzystaniu platformy a nie klasycznego podwozia mamy dużo niższy próg załadunku towarów do kontenera oraz wyższą o około 20% ładowność. Warto w tym miejscu podkreślić, że firma Renault jest jednym nielicznych producentów, którzy oferują samochody LCV w wariancie platforma.
  • izoterma wewnętrzna z agregatem chłodniczym gwarantującym temperaturę w przestrzeni roboczej od 2°C – 6°C. W tym przypadku firma Carpol wykorzystała do wykonania do wykonania zabudowy na Renault Trafic technologię termoformowania. W przypadku tej izotermy zastosowany w niej agregat chłodniczy ma napęd elektryczny, co ułatwia utrzymanie temperatury we wnętrzu przestrzeni ładunkowej podczas postoju pojazdu, dzięki możliwości podłączenia zasilania z sieci.

To nie oznacza, że Renault rezygnuje z innych typów zabudów. Ciekawostkami godnymi wspomnienia są samochody pokazane w poniższej galerii zdjęć: Master Mobilne biuro, z powierzchnią biurową niemal 20 m2 do zaaranżowania np. na salę szkoleniową, biuro, a nawet multi-tap bar (z zachowaniem odpowiedniej odległości😊), czy samochód campingowy Master Traveler by Ebacamp – pierwsza interpretacja spędzania po-koronawisuwowych wakacji w nowy sposób.

Materiał partnerski Renault Polska

Komentarze