Reklama

Sprinter 907 i 910 po lifcie. Najwięcej nowości w eSprinterze

Sprinter 907 i 910 po lifcie. Najwięcej nowości w eSprinterze

Mercedes Sprinter typoszeregu 907 i 910 doczekał się modernizacji. Najwięcej jednak nowości znajdziemy w elektrycznym eSprinterze.

Według oficjalnej informacji prasowej od wtorku 16 stycznia klienci będą mogli zamawiać najnowsze wcielenie Mercedesa Sprintera.

Z zewnątrz nie wprowadzono rewolucyjnych zmian. W przypadku silników spalinowych w ofercie pozostaje dalej 4-cylindrowa gama turbodiesli OM654 dostępnych w wariantach 114 KM, 150 KM, 170 KM oraz 190 KM.

Reklama

W przypadku wysokoprężnych konstrukcji zblokowana z nimi może być albo 6-biegowa manualna skrzynia lub „automat” 9G-TRONIC.

Zmodernizowany Sprinter z rocznika modelowego 2024 wygląda z zewnątrz jak dotychczasowa „90-7-ka” i „910-tka” (przednionapędowe wersje). W środku pojawiła się natomiast nowa kierownica, najnowszy system MBUX z większą mocą obliczeniową i ulepszoną nawigacją.

W przypadku Sprintera 2024 oraz elektrycznego eSprinterze w serii znajdzie się najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes Benz User Experience) z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala.

Co ciekawe, po raz pierwszy klienci będą mogli skorzystać z nowego widoku satelitarnego w nawigacji, która będzie też specjalnie dostosowana dla pojazdów ciągnących przyczepy.

Według deklaracji producenta największy z gamy Mercedes-Benz Vans model będzie też lepiej wyposażony a jego konfiguracja ma być łatwiejsza.

W bazowej wersji Sprinter i eSprinter oferują, poza wspomnianym już systemem MBUX, kamerę cofania, wielofunkcyjną kierownicę, czujnik deszczu czy asystenta reflektorów a także aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta prędkości czy tempomat.

Mercedes eSprinter 2024 – zasięg w mieście do 500 kilometrów?

Zdecydowanie większe zmiany dotknęły elektrycznego eSprintera, którego nowy silnik synchroniczny z trwały magnesami ma występować w wariancie o mocy szczytowej 136 KM lub 204 KM (w oby przypadkach moc stała to 109 KM).

Warto też dodać, że 400 Nm będzie przekazywane na tylne koła a nie na przednie, jak w dotychczasowym eSprinterze, zatem elektryk będzie teraz bazował na typoszeregu 907 a nie 910.

Mercedes eSprinter wykorzystywać ma baterie trakcyjne LFP (fosforanowo-litowo-żelazowe), które nie zawierają kobaltu ani niklu. Początkowo ten model będzie dostępny z zestawami akumulatorów 56 kWh oraz 113 kWh, ale niebawem do oferty wejdzie także eSprinter z baterią o pojemności 81 kWh.

W przypadku baterii 56 kWh zasięg według WLTP dochodzić ma do 220 km, natomiast w wersji 81 kWh już 310 km. Z kolei wariant 113 kW powinien przejechać do 440 km a w miejskich warunkach nawet do 530 km.

Standardowo ładowanie prądem zmiennym AC będzie możliwe z mocą 11 kW, natomiast maksymalna moc ładowania prądem DC to już niezłe 115 kW.

Elektryczny eSPrinter 2024 będzie oferował 3 tryby jazdy: MR (Maximum range), E (Economic) oraz C (Comfort). Prędkość maksymalna wynosić ma 120 km/h a DMC dochodzić ma do 4,25 t. Uciąg na haku to maksymalnie 2 tony.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewięć − 4 =