Reklama

Toyota Hilux jako miękka hybryda na rynku od 2024 roku

Toyota Hilux jako miękka hybryda na rynku od 2024 roku

Pierwszy raz w historii Toyota Hilux dostępna będzie jako miękka hybryda. Pick-up z układem Mild Hybrid 48V pojawi się w II połowie 2024 roku.

Hilux Mild Hybrid 48V pojawić się ma w salonach sprzedaży Toyota Professional w II połowie przyszłego roku i będzie dostępny wyłącznie z nadwoziem double cab.

Zespół napędowy składać się ma ze stosowanego już wcześniej turbodiesla o pojemności 2.8 litra o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm.

Reklama

Z kolei układ miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją wykorzystującą litową baterię, która zamontowana została pod tylną 3-osobową kanapą – według oficjalnych deklaracji system Mild Hybrid ma pozwalać zaoszczędzić do 5% zużywanego paliwa.

Kompaktowa i lekka bateria 48V waży tylko 7,6 kg i jest doładowywana podczas wytracania prędkości efektywnie odzyskując energię.

Przy całkowicie naładowanej baterii układ może dostarczyć do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego, poprawiając tym samym moc, osiągi oraz wydajność układu napędowego. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera DC/DC.

Dodatkowa moc z elektrycznego silnika nie tylko wspiera przy większych obciążeniach turbodiesla, ale też wspiera bezpieczniejsze manewry zjazdu z bardziej stromych wzniesień. Co ciekawe, prędkość biegu jałowego w Hilux Mild Hybrid 48V została obniżona z 720 obr./min. do 600 obr./min.

Nowy Hilux Mild Hybrid 48V mierzy 5325 mm długości 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, a praktyczna przestrzeń ładunkowa ma 1525 mm długości. Auto z nowym napędem hybrydowym może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg i ma ładowność na poziomie 1000 kg.


Toyota Hilux Mild Hybrid 48V dysponuje głębokością brodzenia na poziomie 700 mm za sprawą wysoko umieszczonej baterii oraz konwertera DC/DC.

Podobnie jak pozostałe warianty pick-upa Toyoty, konstrukcja nośna Hiluxa Mild Hybrid 48V opiera się na ramie a na tylnej osi zastosowano resory piórowe z podwójnymi amortyzatorami.

Jak chwalą się marketingowcy Toyoty, miękka hybryda Hiluxa ma najwyższym w swojej klasie minimalny prześwit podwozia wynoszący 310 mm w wersji z podwójna kabiną oraz kątami natarcia i zejścia na poziomie odpowiednio 29 i 26 stopni.

Na koniec warto dodać, że aktualnie to właśnie Toyota Hilux jest bezsprzecznym liderem polskiego rynku pick-upów – po 11 miesiącach 2023 roku udział tego modelu w segmencie wynosi ponad 40%.

Na koniec tylko dodam, że Toyota pracuje też nad wodorową wersją Hiluxa oraz nad napędem elektrycznym swojego legendarnego pick-upa.

Źródło zdjęć: Toyota

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × cztery =