Reklama

Toyota Professional zawładnie polskim rynkiem aut dostawczych?

Toyota Professional zawładnie polskim rynkiem aut dostawczych?

Wśród aut osobowych nie ma sobie równych. Ale czy Toyota Professional zawładnie też polskim rynkiem aut dostawczych? Wszystko na to wskazuje!

Na polskim rynku Toyota coraz lepiej radzi sobie w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w okresie od początku stycznia do końca grudnia 2023 roku zarejestrowano łącznie 64 626 samochodów dostawczych do 3,5 tony, z czego na 4. pozycji znalazły się pojazdy Toyoty (6826 szt.).

Warto jednak odnotować, że do 3. miejsca, które uzyskał Fiat (7413 szt.), zabrakło tylko 587 egzemplarzy. Bardzo ciekawie zatem zapowiada się aktualny 2024 rok, kiedy to w salonach Toyoty pojawi się największy z gamy model Proace Max.

Reklama

Długo wyczekiwany klon Fiata Ducato najprawdopodobniej pozwoli marce Toyota Professional wyprzedzić Fiata i znaleźć się w TOP 3 polskiego rynku LCV.

Warto bowiem wiedzieć, że polski importer będzie kusił potencjalnych klientów 3-letnią gwarancją na 1 milion kilometrów. Co ciekawe gwarancją objęty ma być nie tylko sama Toyota Proace Max, ale i zabudowy wykonywane przez certyfikowane firmy nadwoziowe. Czy zatem w tym roku Toyota Professional powalczy na pozycję lidera? Może w 2024 roku jeszcze nie, lecz w przyszłym roku kiedy już od 1 stycznia 2025 największy van Toyoty będzie dostępny w salonach, jest to wielce prawdopodobne.

Toyota Professional – rodzina dostawczych modeli Proace i pick-up Hilux

Skąd wysnułem tak daleko idące wnioski? Po pierwsze Polacy i polskie firmy lubią i ufają tej marce. Według IBRM Samar Toyota w 2023 roku zdominowała nasz rynek nowych samochodów osobowych (89 533 szt.) wyprzedzając znacznie drugą w zestawieniu Skodę (50 403 szt.).

Ponadto Toyota Professional oferuje już teraz szeroką gamę modeli – poza Yarisem w wersji Van (homologacja N1) dostępny jest bazujący na typoszeregu K9 (wspólna platforma dla Citroena Berlingo, Peugeota Partnera, Opla Combo i Fiata Doblo) model Proace City oraz większy Proace wsparty na typoszeregu K0.

Istotnym wzmocnieniem oferty jest pick-up Hilux, który w 2023 roku był najpopularniejszym autem w tym segmencie w Polsce.

Warto jednak dodać, że poza użytkowymi wersjami (homologacja N1) w skład pojazdów wchodzących w gamę marki Toyota Professional są pasażerskie minibusy (Proace Verso) i kombivany (Proace City Verso).

Według oficjalnego komunikatu prasowego Toyota Professional w 2023 roku uzyskała 10 128 zarejestrowanych samochodów tej marki a to rezultat o 34% lepszy od tego uzyskanego w 2022 roku.

Najpopularniejszym modelem jest Proace City (N1 i M1; łącznie 5573 szt., 40% wzrostu rok do roku), który ma mieć aż 29,2% udziału w segmencie CDV, czyli więcej niż trzech kolejnych konkurentów razem wziętych!

Z kolei w segmencie średnich vanów MDV na koniec 2023 roku 17,5% udziału uzyskał model Proace (N1 i M1; łącznie 2848 szt.).

Natomiast w 2023 roku Toyota Hilux zdeklasowała konkurencję w porównaniu do innych pick-upów (1707 szt., 42,2% udziału w rynku).

Źródło zdjęcia: Toyota

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

piętnaście + dziewiętnaście =