To potwierdzone informacje! Wodorowe X250 będzie produkowane w fabryce Stellantis Gliwice. Najpierw ruszy jednak z K0 we Francji.
Stellantis Pro One to dywizja ukierunkowana na lekkie pojazdy użytkowe koncernu Stellantis, która w zdobycie pozycji lidera globalnego rynku w tym segmencie.
Wśród celów Stellantis Pro One jest też m.in. podwojenie przychodów, osiągnięcie 40% udział mixu pojazdów w z napędem w pełni elektrycznym, na wodorowe ogniwa paliwowe oraz technologie napędu zwiększające zasięg od 2026 roku.
W poniedziałek 29 stycznia ogłoszono oficjalnie, że ma w najbliższym czasie uruchomić seryjną produkcję typoszeregu K0 (Citroen Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo, Opel Vivaro) wykorzystującego technologię wodorowych ogniw paliwowych we francuskim zakładzie w Hordain.
Z kolei większe pojazdy dostawcze w postaci typoszeregu X250, które również otrzymają wodorową technologię będą wytwarzane w Gliwicach.
Oba pojazdy zaprojektowano z myślą o intensywnym użytkowaniu i mają wykorzystywać technologię stosowaną w bezemisyjnych pojazdach elektrycznych, ale oferując krótszy czas tankowania i dużą ładowność.
W przypadku średniej wielkości vanów, czyli typoszeregi Z0, system ogniw paliwowych drugiej generacji zapewniać ma rekordowy w tym segmencie zasięg do 400 km tankowanie trwać ma poniżej czterech minut.
Z kolei wodorowe Ducato oraz inne klony bazujące na X250 mają przejechać do 500 km, natomiast czas tankowania wynosić powinien pięć minut.
Źródło zdjęć: Stellantis