Czy będą wprowadzone do kodeksu drogowego wyższe kary za przeładowanie busa do 3,5 tony? Ministerstwo odpowiada jednoznacznie.
W połowie marca fora internetowe oraz grupy na Facebooku dotyczące transportu lekkiego publikowały link do artykułu, w którym jego autor stwierdzał, że „Resort Infrastruktury i Budownictwa” miał przygotować projekt zmieniający wysokość kar za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu do 3,5 tony.
Zobacz też: Usterki w nowych Renault Master – klienci skarżą się na ASO
Z dużą rezerwą podszedłem do tych spektakularnych zapowiedzi wyższych kar – od 2000 do nawet 15000 złotych – za przeciążenie dostawczaka, więc zweryfikowałem te informacje u źródła.
Dlaczego? Po pierwsze użyte w publikacji sformułowanie „Resort Infrastruktury i Budownictwa”. Raczej chodzi o Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które w tej nazwie działało w latach 2015–2018.
Po drugie problematyka grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego za wykroczenia – w tym i sama wysokości tych grzywien – należy do innego resortu, a mianowicie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Rewelacyjne, ale nieprawdziwe informacje podane przez autora tekstu „Przeładowany kamper – nadchodzą zmiany przepisów które zabiją branże karawaningową w Polsce?” mają się nijak do odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury.
– Ministerstwo Infrastruktury nie prowadzi prac legislacyjnych mających na celu zwiększenie wysokości kar za przeładowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony – informuje Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.
Źródło zdjęć: WITD Łódź, screen z części artykułu camproad.pl