Wyższe kary za przeładowanie busa? Ministerstwo odpowiada

Wyższe kary za przeładowanie busa? Ministerstwo odpowiada

Czy będą wprowadzone do kodeksu drogowego wyższe kary za przeładowanie busa do 3,5 tony? Ministerstwo odpowiada jednoznacznie.

W połowie marca fora internetowe oraz grupy na Facebooku dotyczące transportu lekkiego publikowały link do artykułu, w którym jego autor stwierdzał, że „Resort Infrastruktury i Budownictwa” miał przygotować projekt zmieniający wysokość kar za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu do 3,5 tony.

Zobacz też: Usterki w nowych Renault Master – klienci skarżą się na ASO

Reklama

Powyższy screen z popularnego ostatnio artykułu informował, że Ministerstwo Infrastruktury (błędnie nazwane Resortem Infrastruktury i Budownictwa) prowadzi prace nad zmianami w kodeksie drogowym. Tylko, że rzecznik resortu tego nie potwierdza…

Z dużą rezerwą podszedłem do tych spektakularnych zapowiedzi wyższych kar – od 2000 do nawet 15000 złotych – za przeciążenie dostawczaka, więc zweryfikowałem te informacje u źródła.

Dlaczego? Po pierwsze użyte w publikacji sformułowanie „Resort Infrastruktury i Budownictwa”. Raczej chodzi o Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które w tej nazwie działało w latach 2015–2018.

Po drugie problematyka grzywien nakładanych w drodze mandatu karnego za wykroczenia – w tym i sama wysokości tych grzywien – należy do innego resortu, a mianowicie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Rewelacyjne, ale nieprawdziwe informacje podane przez autora tekstu „Przeładowany kamper – nadchodzą zmiany przepisów które zabiją branże karawaningową w Polsce?” mają się nijak do odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury.

– Ministerstwo Infrastruktury nie prowadzi prac legislacyjnych mających na celu zwiększenie wysokości kar za przeładowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony – informuje Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

Źródło zdjęć:  WITD Łódź, screen z części artykułu camproad.pl

Podziel się: