Wielkopolskie „krokodyle” ostro wzięły się „lekki” transport – zatrzymane przez ITD Poznań Iveco Daily ważyło 8,3 tony, czyli o 4,8 tony więcej niż powinno.
Takiego ładunku nie powstydziłaby się wziąć „solówka” – ostatnio inspektorzy z Piły zatrzymali na drodze krajowej na 10 zarejestrowane na 3,5 tony Iveco Daily VI generacji.
Zobacz też: 10-paletowe Renault Master z przedłużaną kabiną Pony Auto Polska
Po zważeniu wyszło na jaw, że bus na bliźniakach i znajdujące się w kontenerach obierki jabłek ważą łącznie 8,3 tony.
W związku ze znaczym przekroczeniem dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu kierowcę Iveco ukarano maksymalnym w tym wypadku 500-złotowym mandatem i nakazano mu przeładowanie nadmiaru towaru na pobliskim parkingu.
W ostatnim czasie WITD Poznań coraz częściej donosi o kontrolach 3,5-tonowych „ciężarówek”. Ale jak widać 500 złotych mandatu nie działa w ogóle odstraszająco na wyczynowców od lekkiego transportu.
Zobacz też: Truck&Bus nad Wartą – wielkopolskie ITD łapało zwłaszcza busy
A przecież jazda z takim obciążeniem doprowadza do pękania felg, niszczenia opon, które potrafią wystrzelić, czy wygięcia, a nawet złamania się ramy. W tym konkretnym wypadku nacisk na tylną oś kontrolowanego busa wynosił aż 6,8 tony, więc przy takim przeładowaniu nie pomogą ani bliźniacze koła, ani fakt, że to Iveco…
Źródło zdjęć: WITD Poznań