120 kg realnej ładowności – efekt podwójnego ważenia busa

120 kg realnej ładowności – efekt podwójnego ważenia busa

„Krokodyle” z Lublina zatrzymały tydzień temu 3,5-tonowego busa. Z towarem ważył on 6 600 kg, a na pusto 3 380 kg, czyli miał 120 kg realnej ładowności…

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportowego w Lublinie zatrzymali w poniedziałek 11 września 3,5-tonowego busa na bliźniakach z zabudową kontenerową.

Zobacz też: Tak się jeździ busami w spożywce – rekordzista ważył ponad 8 ton!

Najpierw „Krokodyle” zważyły pojazd razem z towarem. Efekt? Zamiast 3 500 kg wyszło 6 600 kg. To sporo, ale w porównaniu z innymi przypadkami przeładowań busów można to nazwać lekkim przekroczeniem DMC.

Jednak inspektorzy ITD postanowili zważyć powtórnie tego dostawczaka, ale tym razem już bez ładunku opon w kontenerze. Na wagach wyszło 3 380 kg, co oznacza, że realnej ładowności ten pojazd miał 120 kg.

A teraz pytanie za 100 punktów: jakiej firmie potrzebny jest bus z 3,5-tonowym DMC, który ma mniej ładowności niż skuter o pojemności 50 ccm?

Tak się składa, że miałem kiedyś takie „pierdzikółko” i jego ładowność określono na 174 kg (zdjęcie obok). Dlaczego aż 174 kg? Żeby zmieściły się na nim dwie osoby. W przypadku zatrzymanego przez ITD busa można uznać, że nie wozi on pasażera tylko towar. Bardzo lekki towar.

Źródło zdjęć: WITD Lublin, archiwum dostawczakiem.pl

Podziel się: