Wszystkie 45 skontrolowanych busów było przeciążonych – na przeładunek podstawiano solówki. Rekordzista był przeciążony o 3800 kg.
Kujawsko-pomorscy inspektorzy ITD przez dwa dni (21 i 23 kwietnia) prowadzili działania ukierunkowane na weryfikację rzeczywistych mas całkowitych pojazdów ciężarowych z DMC do 3,5 tony.
Łącznie zatrzymano do sprawdzenia 45 busów i wszystkie okazały się przeładowane. Wśród przeciążonych dostawczaków były takie, które realnie ważyły dwa razy więcej niż powinny.
Przykładowo jeden z zatrzymanych przez inspektorów pojazdów ważył 7000 kg, z czego na tylnej osi spoczywał ciężar 5550 kg! Wśród wszystkich zważonych aut rekordzistą był bus, który ważył 7050 kg.
Zobacz też: Wyższe mandaty w Niemczech za prędkość – nawet do 800 euro
Wszyscy kierowcy, którzy prowadzili przeładowane pojazdy zostali ukarani mandatami karnymi. Ponadto „Krokodyle” wstrzymali przewozy do czasu rozładowania nadwyżki przewożonego ładunku.
W przypadku tych najbardziej obciążonych ładunkami dostawczaków na przeładunek podstawiały się solówki.
W sumie słusznie, bo w przypadku przeładunku z busa na busa zdarzały się sytuacje, że musiały podstawić się aż trzy inne dostawczaki, aby rozładować jedno solidnie przeładowane auto…
Źródło zdjęć: WITD Bydgoszcz