Reklama

48 przeciążonych busów i 1 ciężarówka – 9370 zł kontra 12 000 zł

48 przeciążonych busów i 1 ciężarówka – 9370 zł kontra 12 000 zł

Mazowieccy inspektorzy ITD zatrzymali we wtorek 48 przeciążonych busów i 1 ciężarówkę. Wymiary kar to 9370 zł kontra 12 000 zł…

Przeprowadzona we wtorek 21 września kolejna wielka łapanka „Krokodyli” przeprowadzona na mazowieckich drogach skierowana była głównie na kontrole wagowe pojazdów do 3,5 tony DMC.

Na 164 zważonych samochodów 163 to dostawczaki oraz 1 ciężarówka z dopuszczalną masą całkowita ponad 3,5 tony.

Reklama

Jak informuje WITD Radom, podczas tej jednodniowej akcji 48 busów było przeładowanych z czego niechlubnym „rekordzistą” był dostawczak ważący blisko 7 ton.

Mazowieccy inspektorzy ITD w trakcie akcji zatrzymali też 5 dowodów rejestracyjnych. W 4 kolejnych przypadkach z powodu braku aktualnych badań technicznych.

Dodatkowo w jednym busie „Krokodyle” stwierdzili pękniętą szybę czołową w polu widzenia kierowcy.

Zobacz też: Niemcy wchodzą w e-CMR – cyfrowe listy przewozowe wyprą papier

Teraz czas podsumowania, które w swoim komunikacie podało WITD Radom: na 48 kierowców przeciążonych busów nałożono łącznie 9370 złotych mandatów.

Natomiast na 1 ciężarówkę, która miała przekroczone DMC o 5250 kg i przekroczony nacisk na oś napędową o 800 kg „Zieloni” wszczęli postępowanie zagrożone karą w wysokości 10 000 złotych.

Do tego za brak badań technicznych przewoźnik musi się liczyć z kolejną karą w wysokości 2000 zł.

Warto przy okazji dodać, że przewoźnicy wykorzystujący ciężarówki i zestawy z DMC ponad 3,5 tony muszą nie tylko płacić np. za podatek od środków transportu czy uiszczać opłaty za przejazd płatnymi odcinkami dróg.

Do tego muszą oni posiadać licencję oraz dysponować osobą w firmie posiadającą certyfikat kompetencji zawodowych.

Zobacz też: Fiat Ducato 2021 2.2 MultiJet3 – pierwsza jazda testowa

Oczywiście dodatkowych danin i opłat jest zdecydowanie więcej, ale – jak widać na powyższym przykładzie – także system kar za w sumie takie samo przewinienie zagrożone jest o wiele wyższymi stawkami niż w przypadku dostawczaków do 3,5 tony.

Źródło zdjęć: WITD Radom (zdjęcia ilustracyjne z poprzedniej akcji z 11 sierpnia 2021)

Podziel się: