Wielkopolskie „Krokodyle” przeprowadziły akcję ukierunkowaną na pojazdy dostawcze z 3,5-tonowym DMC. Wynik? 8 na 10 zatrzymanych busów było przeładowanych.
We wtorek 30 stycznia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu prowadzili kontrole rzeczywistej masy na punkcie wagowym w Nowym Mieście Nad Wartą.
Zobacz też: Nowy Caddy V z zakładów VW Poznań – produkcja od 2020 roku
Wyniki ważenia nie powinny być dla nikogo zaskakujące. Na 10 zatrzymanych do sprawdzenia pojazdów z 3,5-tonową dopuszczalną masą własną aż 8 było przeładowanych towarem. Rekordzista tego dnia ważył przeszło 5,5 tony, czyli ponad 2 tony więcej niż powinien.
Łącznie na kierowców dostawczaków inspektorzy WITD Poznań nałożyli 2 700 złotych mandatów, co oznacza, że średni mandat wyniósł 337 złotych i 50 groszy…
Chciałbym przypomnieć w tym momencie przypadek zatrzymania przez francuskich żandarmów Iveco Daily należącego do jednej z wrocławskich firm. Polski kierowca za przeładowanie swojego pojazdu o 3,7 tony dostał 630 euro mandatu – za każde 500 kg po 90 euro.
Zobacz też: Kierowca Iveco Daily dostał 630 euro mandatu za przeciążenie busa
Może gdyby zrównać wysokość mandatów ciężarówek i busów za przeładowanie, rynek lekkiego transportu mógłby być bardziej ucywilizowany. Inaczej 11 750 kg na zarejestrowanej na kategorię „B” ciężarówce już niedługo będzie standardem…
Źródło zdjęć: WITD Poznań