Sprowadzamy do Polski coraz mniej używanych dostawczaków a ich średni wiek to 12 lat. Tak wynika z najnowszych danych za I półrocze 2022.
Jak wynika z najnowszego raportu Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR w okresie od początku stycznia do końca czerwca zarejestrowano w Polsce 403 251 aut pochodzących z importu a to o 15% gorszy wynik niż w analogicznym okresie 2021 roku.
W przypadku pojazdów osobowych osobowe spadek wyniósł 14,7% (367 157 szt.), a w przypadku samochodów dostawczych do 3,5 tony ten wynik był jeszcze gorszy (-18,3%; 36 094 szt.).
Zobacz też: Ducato najczęściej kradzionym dostawczakiem w 2021 roku w Polsce
Według IBRS SAMAR średnia wieku dostawczaków sprowadzonych do Polski wynosiła blisko 12 lat i w zdecydowanej większości były to pojazdy napędzane silnikami Diesla (94,4%), potem jednostkami benzynowymi (5,2%) i z napędem elektrycznym (0,3%).
Warto odnotować, że najmłodszymi importowanymi nad Wisłę vanami były te z napędem elektrycznym (średni wiek ponad 7 lat). Dla porównania przeciętny wiek aut dostawczych zasilanych olejem napędowym wyniósł prawie 12 lat a jeszcze starsze, bo przeszło 12,5 roku miały średnio modele z silnikami benzynowymi.
Przez pierwsze sześć miesięcy 2022 roku wśród 15 najczęściej sprowadzanych modeli lekkich użytkowych pojazdów z DMC do 3,5 tony były: