Reklama

Bus ledwo co jechał – na przeładunek wysłano 14-tonową solówkę

Bus ledwo co jechał – na przeładunek wysłano 14-tonową solówkę

Zatrzymany przez opolskich „Krokodyli” bus ledwo co jechał – na przeładunek wysłano 14-tonową solówkę, bo kontener w dostawczaku był wypełniony pod sufit.

Już nie raz pisałem o tym, że w branży spożywczej dostawcze samochody jeżdżą bardzo często przeładowane. Ale nie chodzi o 200 czy 300 kilogramów ponad DMC, ale o 5-6 ton.

Zobacz też: To jest Iveco Daily 65 – jeden z nich to ciężarówka a drugi to bus

Reklama

Przykładem powyższej tezy jest sytuacja z piątku 26 lipca, kiedy to inspektorzy WITD Opole prowadzący czynności kontrolne w powiecie nyskim zwrócili uwagę na bardzo wolno poruszające się Iveco Daily.

Akurat to Iveco Daily to bez wątpienia ciężarowa seria (tzw. Heavy Duty), którą zarejestrowano na 3,5 tony DMC. Po zważeniu okazało się dlaczego ten bus jechał tak powoli.

Rzeczywista masa tego auta wraz z ładunkiem wynosiła 8500 kg, więc opolscy inspektorzy zastosowali maksymalny 500-złotowy mandat w tym wypadku.

Ponadto „Krokodyle” zakazali dalszej jazdy do czasu przeładowania nadmiaru wód mineralnych i napojów, którymi wypełniono kontener Iveco aż po sam dach.

Warto zauważyć, że do przeładunku towaru wysłano 14-tonowego MAN-a – obaj kierowcy musieli przeładować dobrych kilka ton z jednej ciężarówki na drugą.

Źródło zdjęć: WITD Opole

Podziel się: