Napędzany silnikiem elektrycznym Citroën E-Berlingo Multispace ma mieć zasięg do 170 kilometrów. Jego produkcja rozpocznie się w maju w hiszpańskim Vigo.
Elektryczny silnik francuskiego kombivana generuje 67 KM i równe 200 Nm, a dwa litowo-jonowe baterie o pojemności 22,5 kWh pozwalają – według deklaracji producenta – na przejechanie do 170 kilometrów (według nowego cyklu NEDC).
Zobacz też: Nissan e-NV200 i LEAF – 200 elektrycznych aut dla Wrocławia
W elektrycznym kombivanie zastosowano automatyczną bezstopniową przekładnię, a pokrętło do zmiany trybów jazdy (Park, Reverse, Neutral, Drive), zlokalizowano na desce rozdzielczej po prawej stronie koła kierownicy.
Ponadto w miejsce standardowego obrotomierza w E-Berlingo Multispace zamontowano ekonomizer wskazujący, czy kierowca jedzie ekonomicznie, czy wykorzystuje pełną moc elektrycznego silnika albo przy hamowaniu ładuje poprzez system rekuperacji akumulatory.
Zobacz też: Test: Citroën Berlingo II Multispace 1.6 HDi 100 KM (wideo, zdjęcia)
Co ważne, Citroën E-Berlingo Multispace dzięki umieszczonym w podłodze bateriom oferuje identyczną przestrzeń dla pasażerów i bagaży, co napędzany konwencjonalnymi silnikami Berlingo. Oznacza to, że Multispace na prąd zabierze jednocześnie nawet 5 osób dysponując 675-litrowym kufrem.
W zależności od natężenia prądu całkowite naładowanie baterii może trwać 8,5, 12 a nawet 15 godzin, ale dzięki opcjonalnemu szybkiemu trybowi ładowania do 50% poziomu baterii można naładować w 15 minut lub 80% w 30 minut.
Citroën zapewnia 8-letnią gwarancję lub 100 000 km przebiegu na baterie, a na zespół napędowy 5 lat lub 50 000 km.
Standardowo E-Berlingo Multispace wyposażony ma być w klimatyzację, system audio z Bluetooth, odsuwane tylne drzwi po obu stronach auta, czy regulacje wysokości fotela kierowcy.
Osobowa wersja elektrycznego kombivana bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach, które zastosowano już w 2013 roku w dostawczych wersjach Citroën Berlingo Van i Peugeota Partnera Van.
Nieco wcześniej, bo w drugiej połowie lutego także Peugeot zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży Partnera Tepee Electric (na zdjęciu po prawej) wykorzystującego identyczną technologię jak w E-Berlingo Multispace.
Jak na razie nie wiadomo, czy elektryczne kombivany od PSA Group pojawią sięw sprzedaży w Polsce, anie tym bardziej ile będą kosztować.
Źródło zdjęć: Citroën